Ziezodan is een platform en dienstverlener, gericht op reparatieonderhoud door heel Nederland. Het bedrijf ontzorgt grotere vastgoedbezitters, zoals beleggers, property managers en woningcoöperaties. Wij spraken met algemeen directeur Simon Helder.
Welke partijen brengen jullie op het Ziezodan platform precies samen?
Simon: “Wij brengen drie partijen samen: de vastgoedbezitter, de vakman en de huurder. Door de technologie achter ons platform gaat dat razendsnel en zijn reparaties zo opgelost. Juist door de combinatie van een strakke planning, snelle reparatie en goede communicatie van het gehele proces, ontzorgen wij onze klanten enorm.”
Hoe gaat een reparatiemelding precies in zijn werk?
“Via WhatsApp geeft de huurder aan onze chatbot door wat zijn adresgegevens zijn. Als de huurder voorkomt in onze database, krijgt hij direct een link naar ons platform. Op ons platform geeft hij aan wat het probleem precies is: wat moet waar in de woning gerepareerd worden? We weten dan waar we moeten zijn, wat er nodig is en welke vakman erheen kan. Ons slimme algoritme rekent namelijk direct uit wie beschikbaar is en geeft de huurder vervolgens drie tijdsloten om een afspraak te maken. Daarna wordt de huurder continu op de hoogte gehouden via onze track & trace. En na afloop kan huurder zelfs aangeven hoe tevreden hij is over de monteur en de reparatie.”
Hoe kunnen jullie zo snel de beschikbaarheid van de monteurs weten?
“Op dit moment werken we met elf aannemerspartijen door heel het land, waarvan onze vakmensen afkomstig zijn. Deze partijen geven een aantal weken vooruit de beschikbaarheid van de vakmensen op in ons platform. Vandaar dat ons systeem direct kan uitrekenen wie waar beschikbaar is. Vroeger duurde het gemiddeld vijf werkdagen voordat een afspraak met de huurder was ingepland. Bij ons duurt het slechts drie minuten!”
Dat levert tevreden huurders op, lijkt me…
“Jazeker! Uit onderzoek blijkt dat reparatieonderhoud een grote invloed heeft op de huurdertevredenheid en bij ons loopt dat dus gesmeerd. Daarnaast is de vastgoedbezitter ook tevreden, want terwijl zijn vastgoed goed wordt onderhouden, heeft hij ook nog eens inzicht in ontzettend veel data…”
Kun je iets meer over die data vertellen?
“Data wordt in alle sectoren steeds belangrijker, zo ook in die van ons. Men wil beter snappen wat er gebeurt in en om de woning, en hoe zaken nog efficiënter en beter geregeld kunnen worden. Doordat alles rondom de reparatie wordt geregistreerd, van melding tot aan facturatie, levert dat hele interessante data op. Die data is bij ons in een real time dashboard overzichtelijk te raadplegen. Van huurdertevredenheid tot aan ESG doelen: bij ons kun je alles checken. Op deze manier maken we het onverwachte beheersbaar en het onvoorspelbare planbaar.”
Hoe verklaar je het succes van Ziezodan?
“Door de kwaliteit van onze dienstverlening en dat we onze opdrachtgevers ontzorgen. Omdat Ziezodan een platform is, waarop allerlei verschillende partijen actief zijn, is samenwerking echt het toverwoord. Hierdoor weet iedereen wat hem te wachten staat. Samen gaan we vooruit. En natuurlijk doen onze vakmensen het echte werk. We zetten hen dan ook geregeld in het zonnetje. Eens in het kwartaal gaan we bij de best gewaardeerde vakmensen langs om een cadeaupakket langs te brengen. Juist door onze data, waarin ook de feedback van onze klanten verwerkt wordt, kunnen we zien wat voor goed werk zij doen. Dit laten we ook terugzien in de monteursapp. Door middel van gamification maken we het werk leuker voor de vakmannen. Die waardering vinden wij heel erg belangrijk!”
Ziezodan heeft een vestiging in Hengelo en in Amsterdam. Adres in Amsterdam is: Van der Madeweg 1 in Amsterdam. Meer informatie over Ziezodan zie www.ziezodan.nl.