Kennisplatform voor noord holland

Visrestaurant Pesca start equity crowdfunding campagne om gasten mede-eigenaar te maken van het succesverhaal 

Geplaatst op 28 januari 2025

Sinds 18 december ruim €1.4 miljoen opgehaald

Het visrestaurant Pesca, bekend als Theatre of Fish, heeft op 18 december de equity crowdfunding campagne ‘Equity for Fish’ gelanceerd. Voor het eerst in de geschiedenis biedt Pesca het publiek de kans om aandeelhouder te worden van het snelgroeiende horecamerk. Tot nu toe is er ruim €1.4 miljoen opgehaald. Hiermee is 94% van het streefbedrag van €1.5 miljoen binnen.

Geen traditioneel visrestaurant

Pesca biedt gasten een uniek shared dining experience zonder vaste menu’s. In plaats daarvan kiezen gasten zelf hun vis en bijgerechten op de in-house vismarkt, waarna deze naar wens worden bereid. Het aanbod wordt dagelijks aangepast op basis van levering, seizoensgebonden beschikbaarheid en weersomstandigheden. Een dynamisch prijsbeleid minimaliseert daarbij verspilling.

Verantwoord ondernemen staat centraal bij Pesca. Naast de duurzame aanpak voor de dagelijkse gerechten, wordt dit verder ondersteund door de Pesca Foundation, waarmee wordt bijgedragen aan initiatieven die duurzame visserij, een gezonde visstand en een schone, plasticvrije oceaan stimuleren.

Met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam, een 9.2 score op basis van meer dan 40.000 beoordelingen en geplande uitbreiding in Q1-2025 naar Hamburg en Nice heeft Pesca het succes van het restaurantconcept, dat dit jaar tien jaar bestaat, bewezen.

Equity for Fish campagne

De volgende stap is het wereldwijd uitrollen van het unieke restaurantconcept en die zet Pesca samen met haar met haar gasten, fans van het restaurant en investeerders. Door de lancering van de equity crowdfunding campagne Equity for Fish kunnen zij onderdeel worden van de groei van het horecamerk. 

Met twee winstgevende vestigingen als solide basis, een huidige bedrijfswaardering van €13.2 miljoen en lopende onderhandelingen voor nieuwe locaties in Kopenhagen, Wenen en Frankfurt, is de campagne een aantrekkelijke kans voor investeerders. Daarnaast hanteert Pesca een innovatief HR-beleid, waaronder winstdeling, voor een hoge medewerkerstevredenheid en -retentie. Dit maakt snelle opschaling mogelijk.  

“De Equity of Fish campagne biedt een unieke kans om een breed publiek deelgenoot te maken van ons succes en gezamenlijk te groeien. Samen creëren we een toekomst waar beleving en duurzame visserij centraal staan”, aldus Sven Sallaerts, medeoprichter Pesca. 

In totaal streeft Pesca ernaar om €1.5 miljoen op te halen. Sinds de start van de campagne op 18 december staat de teller op ruim €1.4 miljoen, 94% van het doelbedrag. De kans op overfinanciering van de campagne, tot een maximum van €2.5 miljoen, is hiermee aanzienlijk.

De opbrengsten worden ingezet voor de opening van een vijfde en zesde Pesca-locatie, het reserveren van werkkapitaal en het bekostigen van de voorbereidingen voor verdere uitbreiding in Europa.

Geïnteresseerden kunnen investeren vanaf €504,62 (46 aandelen) via de volgende link: https://platform.broccoli.eu/nl/all-campaigns/BIcX7Pv4NOlVRjB5yPqF?mc_cid=68fffd1a4e&mc_eid=UNIQID

Over Pesca

Pesca heeft een unieke manier van dineren ontwikkeld. Er wordt in het Theatre of Fish niet gewerkt met vaste menu’s, maar met een vismarkt waarbij het dagelijkse aanbod zich aanpast op basis van levering, seizoensgebonden beschikbaarheid en weersomstandigheden. Daarnaast hanteert het restaurant een dynamisch prijsbeleid, waardoor verspilling wordt geminimaliseerd, en biedt het een actief gasten participatiemodel, gericht op het verhogen van kennis over het aanbod van onze zeeën. Verantwoord ondernemen wordt verder gestimuleerd door de Pesca Foundation, waarmee een aantal doelen worden gesteund die bijdragen aan duurzame visserij, een gezonde visstand en een schone, plasticvrije oceaan.

Pesca heeft vestigingen in Amsterdam (Rozengracht 133) en Rotterdam (Botersloot 125). Op 6 maart 2025 opent een derde vestiging in Nice (Frankrijk), gevolgd door Hamburg (Duitsland) op 8 april 2025.

Voor meer informatie bezoek: https://pesca.restaurant/

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: