Soul Beach in Bergen, beachrestaurant Prince George in Schoorl en beachclub Sablon en Club Cabo in Zandvoort genomineerd voor een Entree Award in de categorie: Best New Beachclub. Het Café behoort daarmee tot de beste nieuwe horecabedrijven van Nederland. De winnaars worden bekend op 27 november, tijdens een uitreiking in Theater Amsterdam. De verkiezing is een initiatief van het onafhankelijke horecaplatform Entree.
Over de genomineerden
- Prince George in Camperduin
Aan het strand van Camperduin, in Schoorl, openden Arthur Dontje en Herman Verhagen een nieuw ‘strandrestaurant’: Prince George. Ze kochten het paviljoen Luctor et Emergo Camperduin, en verplaatsten én verbouwden het. Inspiratie haalden ze uit het scheepswrak Prince George, dat nog steeds aan de Camperduinse kust ligt. Van houten details en woest geschilderde golven op de muur tot scheepslantaarns aan het plafond: alles in deze zaak ademt het oude scheepswrak. De beachclub heeft een groot overdekt terras en hoge ramen, met waanzinnig uitzicht hebt over de zee. Prince George is jaarrond open. - Sablon in Zandvoort
Zandvoort heeft een nieuw strandpaviljoen: Sablon. Het is te vinden tegenover het NH Hotel en er hangt een fijne brasserie-achtige sfeer met een Franse uitstraling die tot in detail is uitgevoerd. Fraai zijn de zwart-wit-gestreepte zonnebedden op het terras en de grote bar binnen. Stijlvol en gezellig! - Club Cabo in Zandvoort
In juni 2022 openden Jakob Nieuwenhuijsen en Bob van Gerwen Club Cabo in Zandvoort, op de plek van Vooges Strand. Zij doen dit met Lodewijk Keulen en Esgo Kuiper (van horecagroep Horeca Kantoor, o.a. De Eendracht). De strandtent is een moderne visie op het Caraïbische strandgevoel met een knipoog naar de jaren 80 en Miami South Beach. Je ziet dan ook veel neonkleuren, vrolijke flamingo’s en fonkelende discoballen. Nieuwenhuijsen:“Hier in Zandvoort zie je veel stijlen als ‘Ibiza chic’ en ‘rotan Bali’. Collega’s doen dit al erg goed, dus wij wilden een eigen en nieuw concept.” Club Cabo is open van februari tot en met oktober. - Soul Beach in Bergen aan Zee
Jeroen Klepper en Koert-HansSmit namen de exploitatie over (voorheen: blooming Beach) en transformeerden het tot Soul Beach, onderdeel van Blooming Hotel. Vanaf de hoge trap over het duin zie je het grote terras met gestreepte parasols, zonnebedden en zitjes. Het interieur doet denken aan Tel Aviv, Saint Tropez en Louisiana. Klepper combineert deze keukens, maar een broodje hamburger of kroket zijn er ook. Er is een grote selectie wijnen, waaronder Israëlische, en het eigen biertje Soul Mate (i.s.m. Brouwerij Egmond). Is het koud of stormachtig? Binnen is een open haard, dus Soul Beach kan jaarrond open zijn.
Nominaties
De nominaties van de jaarlijkse Entree Awards zijn een belangrijke graadmeter voor de ontwikkelingen in de horecabranche. Ze zetten de toon voor nieuwe trends, in Nederland én wereldwijd. Iris Kranenburg, juryvoorzitter en hoofdredacteur van Entree: “De genomineerden laten zien dat er ondanks het personeelstekort en de stijgende kosten een succesvol concept neergezet kan worden. Zij zijn een voorbeeld voor ondernemers binnen en buiten de branche.” In totaal zijn er 55 genomineerden in 11 categorieën. Deze vind je hier.
Jury
Een vakjury beoordeelt restaurants, hotels en (cocktail)bars die afgelopen jaar openden. Daarnaast is er één categorie voor horecabedrijven die al járenlang aan de top staan. De jury bestaat uit 23 specialisten, waaronder designers, horecaondernemers en trendwatchers. Kranenburg: “De onafhankelijkheid van de jury is een must en gegarandeerd. De juryleden zijn zwaargewichten in hun vakgebied. Dankzij hun statuur is een nominatie beslist van meerwaarde.”