Kennisplatform voor noord holland

Transporeon introduceert twee nieuwe platform innovaties om Supply Chain uitdagingen aan te pakken

Geplaatst op 23 september 2024
Transporeon nieuw product

Transporeon, een bedrijf van Trimble, kondigt twee nieuwe platform oplossingen aan, de Yard Arrival Monitor en Freight Audit SelfService. Twee oplossingen die de kracht van verbonden data benutten om belangrijke uitdagingen voor verzenders en vervoerders aan te pakken op het gebied van yard management en vracht facturatie.

“Het verbeteren van de efficiëntie en het verlagen van handmatig werk en kosten zijn op dit moment de belangrijkste uitdagingen voor de logistieke transportsector”, aldus Jonah McIntire, Chief Platform Officer van Transporeon. “Onze nieuwe platform oplossingen maken gebruik van de kracht van verbonden data om knelpunten te elimineren, zichtbaarheid te vergroten, samenwerking te optimaliseren, de administratieve overhead te verminderen en bruikbare inzichten te bieden met real-time gegevens. Kortom, oplossingen met aanzienlijke, tastbare zakelijke voordelen.”

Het stroomlijnen van vrachtwagens en logistieke werven

Het gebrek aan real-time informatie over aankomsten, vertragingen en statussen van vrachtwagens, zorgt voor knelpunten die de toeleveringsketen verstoren. Yard Arrival Monitor, onderdeel van Transporeon’s Real-Time Yard Management suite, maakt gebruik van actuele ETA’s en verbonden data om de aankomst en het vertrek van verkeer op logistieke werven naadloos te coördineren. Daarnaast maakt de dynamische her-planning functie gebruik van real-time gegevens en intelligente automatisering om tijdsloten voor chauffeurs aan te passen en zo de middelen, vertragingen en knelpunten effectief te managen. Dit biedt aanzienlijke operationele-, economische- en duurzaamheidsvoordelen voor het beheer van werven en magazijnen. De oplossing integreert naadloos met Transporeon’s oplossing voor het beheer van tijdsloten op industriële- en retail locaties.

Vrachtfactuurbeheer gemakkelijk gemaakt 

In de logistieke sector is het nog steeds gebruikelijk om een lappendeken van spreadsheets en e-mails te gebruiken voor het verwerken en controleren van facturen. Freight Audit SelfService is een nieuwe, gebruiksvriendelijke oplossing voor het verrekenen en factureren van vrachtkosten. De uniforme interface maakt processtandaardisatie mogelijk, elimineert te hoge betalingen en biedt real-time inzicht in onder andere overlopende posten en factureringsprestaties, terwijl de handmatige werklast wordt verminderd.

Voor vervoerders wordt het eenvoudiger om processen die door verzenders zijn voorgeschreven te volgen en tegelijkertijd controle te houden over de facturaties. Het factuurbedrag wordt overeengekomen voordat het wordt aangemaakt en de vervoerder beslist wanneer het transport wordt gefactureerd – allemaal volgens de vereisten van de verladers. Het biedt alle belanghebbenden daarnaast directe updates, wat zorgt voor meer gemoedsrust bij vervoerders.

NEXT: Alle innovaties in een oogopslag

De Yard Arrival Monitor en Freight Audit SelfService en de nieuwste productupdates van Transporeon worden geïntroduceerd tijdens NEXT, Transporeon’s innovatie-evenement tijdens de jaarlijkse Summit, die dit jaar plaatsvindt op 18 en 19 september in Wenen. Meer informatie is te vinden via de volgende link: https://www.transporeon.com/en/platform/transporeon-next

Over Transporeon

Transporeon is onderdeel van Trimble Company en heeft als missie om transport in balans te brengen met de wereld. Wij bieden het grootste wereldwijde distributienetwerk voor transport, management en monitoring, dat wordt gebruikt door meer dan 1.400 verladers en retailers, en 150,000+ vervoerders en logistieke dienstverleners. Elke dag worden via ons platform meer dan 110.000 transporten uitgevoerd en ruim 100.000 afspraken gemaakt voor het laden en lossen van leveringen. Dit komt neer op zo’n €55 miljard aan vracht, dat via ons platform wordt uitgevoerd. 

Het toonaangevende transport management platform verbindt alle spelers in de supply chain. Het faciliteert samenwerking tussen verschillende partijen, het helpt manuele processen te automatiseren en het biedt waardevolle real-time inzichten. De modulaire Application Hubs lossen specifieke logistieke uitdagingen op, variërend van de vracht inkoop, het transport zelf, dock en yard management, tot freight audit en betaling. Data Hubs bieden inzicht in logistieke activiteiten, marktontwikkelingen en CO2-uitstoot en verzekeren daarnaast een verhoogde transparantie in de supply chain door inzicht. 

Het hoofdkantoor van Transporeon bevindt zich in Ulm, Duitsland en heeft 20 kantoren. In totaal werken er meer dan 1.400 personen, verspreid over 25 landen. meer informatie is te vinden via: https://www.transporeon.com/

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: