The Selection Lab, een ontwikkelaar van state-of-the-art assessment technologie, heeft €1.25M opgehaald in een recente investeringsronde, wat de toenemende interesse van investeerders en de vraag vanuit de markt naar gebruiksvriendelijke assessment software weerspiegelt. De investeringsronde werd geleid door Borski Fund en vergezeld door de huidige investeerder Arches Capital.
The Selection Lab werd opgericht door het echtpaar Lotte Welten (CEO) en Joeri Everaers (COO), en bijgestaan door Jordi Wippert (CTO). The Selection Lab is erin geslaagd om de problemen van complexiteit, prijs en slechte gebruikerservaring, die objectieve selectiemethodes van sollicitanten blijven tegenwerken, te doorbreken.
De door The Selection Lab ontwikkelde software is eenvoudig te gebruiken zonder HR-ervaring, kan geïntegreerd worden met andere HR-software en maakt enkel gebruik van wetenschappelijk gevalideerde tests. Een slimme datalaag biedt een objectieve manier om de soft skills van kandidaten te analyseren. Met deze laag kunnen recruiters de profielen van kandidaten vergelijken met verschillende groepen, zoals andere sollicitanten of best presterende werknemers.
The Selection Lab
Sinds de oprichting in 2018 is The Selection Lab spectaculair gegroeid. Zo is het klantenbestand in de afgelopen twee jaar uitgebreid van 30 naar meer dan 180. Deze tractie toont aan dat The Selection Lab software heeft ontwikkeld die voldoet aan de eisen van een zeer veelzijdige markt. De nieuwe investering zal ingezet worden voor het uitbreiden van het team en het uitbreiden van de marketing.
“Dankzij onze samenwerking met Borski kunnen we niet alleen onze omzet verder laten groeien, maar ook onze impact verdubbelen”, aldus Joeri Everaers, COO en medeoprichter van The Selection Lab.
Laura Rooseboom, Partner bij Borski Fund, ziet de voordelen van de investering in een vergelijkbaar licht: “Investeren in The Selection Lab benadrukt onze visie op de toekomst van werving – een die objectiviteit, inclusiviteit en een eerlijk proces vooropstelt om ervoor te zorgen dat organisaties met vertrouwen de beste kandidaten voor hun succes kunnen kiezen. Dit sluit aan bij onze kernwaarden van innovatie, diversiteit en het streven naar uitmuntendheid bij het vinden van de juiste mensen voor organisaties.”
Het Selection Lab is gebouwd vanuit de overtuiging dat het objectief matchen van de juiste mensen met de juiste functies door middel van skill-based hiring levens, organisaties en zelfs de maatschappij als geheel verandert. “Met deze investering zijn we een stap dichter bij het revolutioneren van het selectieproces van werknemers – door het objectiever, professioneler en meer gericht op de soft skills die er echt toe doen te maken,” voegt Lotte Welten, CEO en medeoprichter van The Selection Lab toe. “Samen zullen we herdefiniëren wat het betekent om ‘de juiste fit’ te zijn en tegelijkertijd diversiteit stimuleren.”
Om deze volgende stap te vieren, biedt The Selection Lab een gratis periode van 3 maanden aan voor alle nieuwe klanten die zich in oktober 2023 aanmelden.