Kennisplatform voor noord holland

Tess V sluit 2024 in stijl af: recordverkoop, nieuwe winkel in Den Bosch en modedromen die uitkomen

Geplaatst op 10 december 2024

Tess V blijft hét merk om in de gaten te houden en 2024 was daarin een fantastisch jaar. Met een recordverkoop op Black Friday en de uitbreiding naar een vijfde winkel in Den Bosch laat de 25-jarige ondernemer zien dat ze precies begrijpt wat haar doelgroep wil.

Tess V blijft groeien en opent vijfde winkel in Den Bosch

Tess V blijft groeien. Met vier fysieke winkels verspreid over Nederland, is het nu tijd voor een vijfde locatie in Den Bosch. Midden maart 2025 opent Tess V de deuren in de Krullerstraat, in de gezelligste shopbuurt van Den Bosch, vlakbij het fonteinpleintje.

Een comeback in Den Bosch: van pop-up naar vaste locatie

Tess Verwoert: “Extra leuk is dat we in Den Bosch in 2022 al een pop-up hadden, die zo goed liep dat we toen hebben besloten om naast ons online retail kanaal, ook fysieke winkels te gaan openen. We vinden het geweldig dat het nu weer helemaal samenkomt. Het voelt als een droom die uitkomt.” 

Tess: “In Den Bosch, met zijn bourgondische uitstraling, past een Tess V-winkel perfect. Het pand van 125m2 is helemaal casco, en dat geeft ons de kans om hier echt iets bijzonders van te maken. We gaan het volledig verbouwen en omtoveren tot een echte Tess V beleving! De Friday Denim hoek wordt weer mooi uitgelicht en natuurlijk krijgen de sieraden een mooie plek.” 

Een jaar vol groei en nieuwe records

Dit jaar stond voor Tess V in het teken van nóg dichter bij haar fans komen. Tijdens Black Friday stroomden op het hoofdkantoor in Rhenen duizenden online bestellingen binnen. Extra servercapaciteit zorgde ervoor dat alles soepel verliep en verkooprecords verbroken werden. Er werd 35% meer verkocht dan vorig jaar. In het magazijn draaide een DJ lekkere beats terwijl roze pakketten werden gevuld en klaargemaakt voor verzending. Tess deelde via haar socialmediakanalen een inkijkje achter de schermen en liet zien hoe goede voorbereiding en gezelligheid hand in hand kunnen gaan, zelfs tijdens zo’n drukke dag.

Een hit met influencer collectie Nina Schotpoort

Haar herfstcollectie met influencer Nina Schotpoort was een schot in de roos. De lancering – op een stijlvolle salonboot in november in de grachten van Amsterdam – was een feestje op zich, compleet met saxofonist, speeches en een gezellige vibe. Bekende influencers waren aanwezig om dit bijzondere moment mee te vieren.

De collectie werd gefotografeerd op iconische plekken Londen. Tess: “De collectie met o.a. de Floor blazerjurk en Jess trui loopt vanaf de lancering goed. Leuk detail is dat de Alexia trui met ‘London’ erop een echte bestseller is. Het is zo tof om te zien hoe onze klanten de items stylen. We willen dat ze zich speciaal voelen in wat ze dragen, en dat zien we terug in de reacties.”

Meer dan een kledingmerk, storytelling als kracht

Tess ziet zichzelf niet alleen als retailer, maar ook als storyteller. Dit jaar besloot ze haar verhaal meer te delen, onder andere via media en publicaties. Het zorgde ervoor dat haar naam op veel plekken opdook, van toonaangevende magazines en platforms tot de prestigieuze MT/Sprout Challenger50-lijst.

“Het voelt een beetje gek om daar te staan,” zegt Tess lachend, “maar het laat zien dat we met ons team iets moois hebben neergezet. En dat wil ik graag blijven doen, met dezelfde gezelligheid en energie.”

Een community die blijft groeien

Wat Tess V uniek maakt volgens MT/Sprout, is hoe ze haar community begrijpt en aanspreekt. “Ze is een social mediamerk op zich”, aldus MT/Sprout. “De dinsdag drop – het moment waarop we nieuwe items op Instagram presenteren – houdt onze klanten nieuwsgierig en betrokken,” zegt Tess op MT/Sprout. “Ze willen afwisseling, en dat kunnen wij bieden. Voor elk feestje een nieuwe look, dat is wat onze meiden zoeken.”

Vol vertrouwen naar 2025

Als Tess vooruitkijkt naar 2025 blijft haar merk groeien en vernieuwen. Een sterk, gedreven team vormt de basis van het succes. In haar plannen is ze ambitieus en ondernemend. Veel delen over haar journey, houdt haar klanten betrokken.

www.tessv.nl

https://www.tessv.nl

https://www.instagram.com/tessvfashion/ 144K volgers

https://www.tiktok.com/@tessvfashion 122K volgers, 2,3M likes

Over Tess V

Tess V, opgericht door de ondernemende Tessa Verwoert (25), begon als een klein avontuur vanuit de schoolbanken. Op 16-jarige leeftijd verkocht Tessa kleding online, maar tegenwoordig leidt ze een miljoenenzaak met 80 medewerkers, voornamelijk jonge vrouwen zoals zijzelf. Vanuit het hoofdkantoor in Rhenen wordt Tess V data-driven bestuurd, wat bijdraagt aan de snelle groei en het succes van het merk. Dankzij haar innovatieve aanpak, scherpe gevoel voor stijl en krachtige online strategie, is Tess V uitgegroeid tot een toonaangevend mode-imperium.

Delen via

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: