Online fashion retailer Tess V groeit hard: naast de online webshop opende het kledingmerk zaterdag 6 april haar derde winkel, nu in Breda aan de gezellige Veemarktstraat 33.
Roze van de deurmat tot de paskamers
Na een intense verbouwing van twee maanden, is het oude pand getransformeerd tot een eigentijdse winkel, waarin alles die herkenbare tess v-vibe heeft gekregen. Met overal de huiskleur roze, ziet het interieur eruit alsof het rechtstreeks van Instagram komt; van de deurmat tot de paskamers. De iconische roze wave spiegel en een custom made roze kassa, die ook terugkomen in de winkels in Nijmegen en Utrecht, zijn echte blikvangers! In de handgemaakte Friday Denim boogkasten is de eigen tess v-jeanscollectie voor klanten meteen herkenbaar.
Gezellige zijstraatjes
Oprichter Tess Verwoert vertelt: “Ik viel meteen voor de authentieke, oude gevel en de gemoedelijke sfeer in de straat.” Tess V kiest bij nieuwe winkels bewust voor B-locaties. Het is een weloverwogen keuze om de massa van de stad te vermijden en juist de gezellige zijstraatjes op te zoeken. Dit zijn de plekken waar de klant van tess v zowel lekker op het terras kan zitten, als een tess v-winkel kan bezoeken.”
Grootste winkel tot nu toe
De nieuwe winkel in Breda is met 135m2 de grootste tess v-winkel tot nu toe! Je vindt er alles, van de nieuwste Côte d’Azur collectie, waarvoor team-tess v naar Nice vloog, tot aan de prachtige sieraden van het eigen label. Ook de deze week gelanceerde oranje Kingsday collectie hangt er volop. Twee wekelijks wordt de winkel aangevuld met nieuwe drops. Met drie winkels in Nederland (Breda, Utrecht en Nijmegen) en een recent geopend verkooppunt op Curaçao, groeit de fashion retailer uit Rhenen hard.
Goeie balans tussen online en winkels
Tess Verwoert, het creatieve brein achter tess v, gelooft ontzettend in de wisselwerking tussen on- en offline: “Mensen die tess v kennen van online, komen naar de winkel en omgekeerd. Door vanaf het begin slim gebruik gemaakt van sociale media en sterke aanwezigheid op Instagram en TikTok, konden we een enorm loyale fanbase opbouwen. Klanten voelen zich daarom niet alleen aangetrokken tot onze online aanwezigheid, maar komen ook graag naar de winkels om het tess v- team persoonlijk te leren kennen.”
Tess vindt het op haar beurt geweldig om haar klanten te spreken en te leren kennen. Onder haar leiding weet het jonge team van 56 meiden (en inmiddels twee mannen) klanten steeds beter te bedienen. Zo wordt eind april de eerste eigen planner gelanceerd, wat perfect aansluit bij de belevingswereld van jonge mensen die steeds meer aan journaling doen en hun dagindeling opschrijven voor een goede work/life balans.
Opschalen en conversie verhogen
Om snel te kunnen opschalen en de conversie te verhogen, wisselde het kledingmerk vorig jaar van platform en implementeerde zij de online merchandising tool Voyado. Een aanzienlijke investering die niet zonder slag of stoot ging, maar wel leidde tot een hogere conversieratio, dankzij de vele slimme features om user content te verzamelen en bijvoorbeeld de mogelijkheid om het aanbod voor iedere klant te personaliseren. Daarnaast hebben zij ook veel nieuwe software geïmplementeerd, processen verbeterd en opgeschaald in hun eigen warehouse zodat zij helemaal klaar waren voor de groei. Dit jaar wordt dan ook een mega omzetgroei van 40% verwacht, waarin het winkelaandeel 20% bedraagt.