De samenwerking van Reebok met Sanne Poeze, een 31-jarige creative en ‘sneakerhead’ uit Amsterdam, heeft geresulteerd in een nieuw ontwerp van de Daytona DMX sneaker. De paarse editie van het futuristische Reebok silhouet staat voor de overtuiging dat feminisme en vrouwelijkheid elkaar niet uitsluiten.
Het ontwerp is onderdeel van de Reebok It’s a Man’s World campagne. Reebok vroeg Sanne – ook bekend als ‘Girl on Kicks’ – met het merk samen te werken. “Ik wil dit platform gebruiken om andere meisjes te inspireren die van sneakers houden,” vertelt ze. “Ik koos voor paars omdat deze kleur het feminisme belichaamt – het staat ook voor loyaliteit en waardigheid, en daar hou ik van. Ik heb niet het gevoel dat ik stoer of super badass moet zijn om serieus genomen te worden, en dat is wat ik echt wil laten zien in deze schoen – iets dat mij definieert. Ik wil dat meisjes zich empowered voelen over het feit dat ze vrouwelijk en emotioneel zijn. Ik wil de boodschap meegegeven dat we als vrouwen tegelijkertijd gevoelig en sterk kunnen zijn.”
Reebok heeft de schoen voor de Europese markt in een exclusieve oplage gelanceerd.