RBM Europe, gevestigd in Haarlem, is een onderneming die zich heeft gespecialiseerd in de reiniging, het onderhoud en de reparatie van gecoate, aluminium en roestvrijstalen panelen en profielen. We spraken met eigenaar Cas Rustemeijer.
Al 26 jaar is RBM Europe een bekende naam in de branche. In 2017 heeft Cas het bedrijf overgenomen van zijn broer toen deze kwam te overlijden. Cas: “Al eerder kwam ik bij hem in het bedrijf werken om de kneepjes van het vak te leren en nu sta ik alweer zeven jaar aan het roer van RBM, samen met een sterk team van zeven experts.”
Kun je meer vertellen over jullie tak van sport?
“De laatste dertig jaar zijn steeds meer bedrijfspanden, kantoren en woningen voorzien van gecoate, aluminium, of roestvrijstalen dak- en gevelpanelen. Door het aanbrengen van deze plaatmaterialen krijgen gebouwen niet alleen een moderne en frisse uitstraling, ook worden de bouwkosten hiermee aanzienlijk verlaagd. Om hun moderne en frisse uitstraling te behouden moeten deze materialen bijgehouden en zo nodig gerepareerd of vervangen worden. Daar houdt RBM Europe zich mee bezig. Daarnaast voeren wij ook inspecties en schadetaxaties uit, geven we reparatie-, schoonmaak- en onderhoudsadviezen en voeren we renovatie en restyling van bedrijfspanden uit.”
Wat voor soort panelen pakken jullie vaak aan?
“Wij werken meestal aan sandwichpanelen. Deze panelen zijn opgebouwd uit een binnen- en buitenplaat met daartussen isolatiemateriaal, zoals PUR- of PIR schuim of steenwol. Het vereist een speciale behandeltechniek die wij in huis hebben. Klanten schakelen ons in voor bestaande gebouwen, maar ook vaak tijdens de bouw wanneer er schade ontstaat.”
Voor wat soort klanten zijn jullie aan het werk?
“Een van onze grotere klanten is Tata Steel. Niet die in IJmuiden, maar die in Engeland. Dat bedrijf maakt namelijk het staal voor de sandwichpanelen, waarin wij specialist zijn. Het bedrijf geeft minimaal tien jaar garantie op zijn producten en in het kader van zo’n garantieregeling of een verzekeringskwestie wordt ons bedrijf geregeld door zowel producenten, leveranciers als eindgebruikers ingeschakeld voor het uitvoeren van een inspectie, schadetaxatie en meestal ook de reparatie.”
En dat doen jullie in heel Europa?
“Wij bestrijken een groot deel van de West-Europese markt. Voor deze dienstverlening maken wij gebruik van een door ons zelf opgezet netwerk van deskundige bedrijven. Hierdoor kunnen wij onze klanten altijd snel van dienst zijn. Zo zijn we, naast uiteraard Nederland, vaak in Duitsland, maar ook in België, Oostenrijk en Griekenland. Op dit moment zijn we met twee grote projecten bezig in Duitsland.”
Waarom zijn jullie al 26 jaar zo succesvol?
“Doordat we een klein team van breed inzetbare vakmensen hebben, zijn we kundig, snel en flexibel. Door onze jarenlange contacten en het goede werk dat wij leveren, hebben we een trouwe klantenkring opgebouwd. Daarnaast zijn onze medewerkers VCA-gecertificeerd en maken we gebruik van duurzame producten en streven wij altijd naar het toepassen van de meest milieuvriendelijke oplossing.”
Meer weten over RBM Europe?
Zie www.rbmeurope.com. Of bel met 023-2100500 of mail naar info@rbmeurope.com. Het bedrijf is gevestigd aan Emrikweg 9 in Haarlem.