Filip Torkar is per direct de nieuwe CEO van Prospex. Hij volgt hiermee Maarten van Rijckevorsel op. Hiervoor bekleedde hij drie jaar lang de functie van Commercieel Directeur bij hetzelfde Amsterdamse leadgeneratiebureau. De benoeming van de commercieel ervaren CEO is een belangrijke stap in de vastgestelde groeistrategie.
Voor zijn tijd bij Prospex was Torkar commercieel eindverantwoordelijk voor Business Partnerships bij respectievelijk Sanoma en DPG Media. Met deze ervaring, ook binnen het leadgeneratiebureau, is hij de aangewezen persoon voor het behalen van Prospex’ ambitieuze groeidoelstellingen. “Ik ben Maarten enorm dankbaar. Hij kwam in 2017 als mede-eigenaar in de directie van het bureau en was onder meer verantwoordelijk voor de verdere transformatie naar content marketing. De afgelopen periode is onder zijn leiding een stevig fundament neergezet voor verdere groei, ook in het buitenland’’, zegt Maxim Spek, oprichter en eigenaar van Prospex. “Filip gaat Prospex leiden in een fase waarbij AI en social selling steeds belangrijker worden. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij ons naar het volgende niveau gaat tillen en voorzie een mooie toekomst voor de organisatie.”
Volgende stap
Zelf is Filip Torkar verheugd met zijn nieuwe rol: “Ook komend jaar groeien we naar verwachting weer flink. De grootste uitdaging voor ons blijft dan ook het vinden en behouden van talenten. Met de verdere ontwikkeling van AI zijn we, in samenwerking met klanten, al volop aan het testen. We werken met mensen die pionieren niet alleen gaaf vinden, maar daar ook echt verantwoordelijkheid in nemen. Dat ik daar leiding aan mag geven voelt als een mooie uitdaging waar ik erg naar uitkijk.”
Interne opleiding
Dat zelfs Generatie-Z werknemers al veel verantwoordelijkheid krijgen binnen het leadgeneratiebureau, komt mede door de opleiding en begeleiding die zij krijgen. Torkar: “Talent is schaars en het behouden daarvan is voor een organisatie essentieel. Daarom investeren we het aankomende jaar volop in onze Prospex Academy, waar talenten worden uitgedaagd en veel kunnen leren. Door deze persoonlijke aanpak en coaching, maken we interne groeimogelijkheden makkelijker en aantrekkelijker voor onze werknemers.”
Over Prospex
Prospex is een specialist in B2B-leadgenaratie, die gelooft dat verkoop het resultaat is van een relatie. Mensen doen immers zaken met mensen, niet met bedrijven. Prospex helpt haar klanten daarom hun doelgroep telkens weer te verrassen met nieuwe inzichten. Het Amsterdamse adviesbureau ontwikkelt sinds 2007 creatieve campagnestrategieën voor zo’n 70 opdrachtgevers in 7 landen. Prospex richt zich op B2B (fin)tech bedrijven met ambitie en bedient toonaangevende opdrachtgevers, waaronder Siemens Digital Industries, Nutanix, AMCS, Billtrust, Marsh, HPE en PostNL. Voor meer informatie, bekijk de website: https://www.prospex.nl/