Pelagia Kolotouros zal toezicht houden op de Creative Studio van het iconische Franse merk en haar visie in al zijn collecties brengen. Haar aanstelling komt wanneer Lacoste een nieuwe artistieke benadering introduceert, met een collaboratief studiomodel gericht op een collectieve visie. Pelagia Kolotouros zal ook toezicht houden op de samenwerking tussen de creatieve teams van het merk en de creatieve gemeenschappen en collectieven die betrokken zijn bij Lacoste.
Voor Catherine Spindler, plaatsvervangend CEO van Lacoste: “Ik ben verheugd Pelagia Kolotouros welkom te heten in ons Huis. Haar komst is in een tijd van hernieuwde artistieke benadering die erop gericht is de creativiteit en aantrekkelijkheid van het merk nog verder te vergroten. Met haar erkende expertise in het ontwikkelen van samenwerkingen met bewezen en unieke invloed, haar vermogen om creatieve modellen te herdefiniëren om stukken tot een iconische status te verheffen, en haar talent voor het verbinden van culturen, met name van mode en sport, heeft Pelagia alle troeven in huis om Lacoste te begeleiden in hun nieuwe cyclus van creatieve expressie en bij het nastreven van hun ambitie: het meest inspirerende Franse merk in de modesport worden.”
Pelagia Kolotouros
Pelagia Kolotouros studeerde af aan de “Parsons School of Design” in New York. Ze begon haar carrière in 2008 bij “Theory” waar ze werkte in de dames- en herendivisie. In 2003 trad ze in dienst bij Calvin Klein, waar ze werd benoemd tot “Design Director Men’s”. Vervolgens begeleidde ze Yeezy in zijn artistieke leiding, inclusief de samenwerking van het merk met Adidas. In 2017 werd ze “Global Creative Director” van The North Face, waar ze verantwoordelijk was voor de divisies City, “Streetwear, Youth Wear, Women’s en Men’s”. Daarna sloot ze zich aan bij Adidas, waar ze verantwoordelijk was voor samenwerkingen met Ivy Park en Pharrel Williams, voor de textiel, schoenen, dames en herencollecties.
Lacoste
Sinds de creatie van de allereerste polo in 1933, vertrouwt Lacoste op zijn authentieke sportieve erfgoed om optimisme en elegantie in de wereld te brengen dankzij een unieke en originele levensstijl voor dames, heren en kinderen. Op het kruispunt van sport en mode bevrijdt Lacoste ons, creëert beweging in ons leven en bevrijdt onze zelfexpressie. In elke collectie, in elke lijn, wordt de tijdloze elegantie van Lacoste vastgelegd door een combinatie van creatief en klassiek. Sinds het begin is de uitstraling van de krokodil krachtiger geworden met elke generatie die hem heeft gedragen, en is het een strijdbaar teken geworden dat verder gaat dan stijl. Doorgegeven van land tot land, van de ene generatie op de volgende, van de ene vriend op de andere, raken Lacoste-stukken doordrenkt met een emotionele band die ze tot de status van iconen verheft.