Niek Lamm, directeur en eigenaar van Lead Machine, leidt een groeiend team van 35 specialisten die zich richten op het vinden van passende zakelijke software-oplossingen voor ondernemers. Via een netwerk van ruim vijftig websites worden ondernemers stap voor stap begeleidt naar de juiste softwarekeuze voor hun onderneming. Niek legt uit hoe het werkt.
Wat houdt leadgeneratie eigenlijk in? Wikipedia legt uit: “Leadgeneratie is het proces om potentiële klanten te vinden en hun interesse te wekken voor producten of diensten.” Bij Lead Machine doen ze dit door ondernemers op een toegankelijke manier naar een geschikte softwareleverancier te leiden.
Niek: “Een ondernemer komt via diverse marketingkanalen op onze websites terecht. Meestal is het een directeur, IT-manager of technicus die zoekt naar een geschikte software-oplossing voor hun onderneming. Er is zoveel aanbod! Door op de juiste vragen in te gaan, helpen wij hen aan een lijst met oplossingen die bij hen passen. Deze lijst is gratis en zonder verplichtingen beschikbaar voor de aanvrager. Het kiezen van de juiste software en partner is ontzettend belangrijk, omdat dit een grote impact kan hebben op het succes van de onderneming.
Onze websites zijn geoptimaliseerd voor vragen over zakelijke software zoals ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), DMS (Document Management System), BI (Business Intelligence), HRM (Human Resource Management) en WMS (Warehouse Management System) – veelgebruikte systemen waar ondernemers vaak vragen over hebben. Waar leveranciers hun marketing vaak op brede doelgroepen richten, zorgen wij ervoor dat ondernemers precies de antwoorden vinden die ze nodig hebben.
Via verschillende marketingkanalen komen ondernemers op onze websites terecht. Dit kan internationaal, want we zijn actief in negen landen. Door het beantwoorden van basisvragen over hun sector, locatie en bedrijfsomvang, krijgen zij een gepersonaliseerde vragenlijst die helpt om hun behoeften scherp in kaart te brengen. Een goed voorbeeld van dit proces kunt u bijvoorbeeld zien op www.erpwijzer.nl
Niek: “Na het invullen van de vragen nemen we meestal nog dezelfde dag contact op. We kunnen dan advies op maat geven over de beste opties. We vragen welke processen de ondernemer wil automatiseren, welke software behouden moet blijven en welke vervanging behoeft. Op die manier sluiten onze adviezen naadloos aan bij de wensen en doelen van de ondernemer.
Van het gesprek en de ingevulde vragenlijst maken wij een verslag, dat we vervolgens anoniem delen met relevante softwareleveranciers. Als zij ook een match zien, kopen ze de lead en brengen we beide partijen bij elkaar. De leverancier neemt daarna contact op met de ondernemer om hen vrijblijvend te informeren over hun softwareoplossing.”
Bent u zelf benieuwd naar welke zakelijke software het beste past bij uw onderneming? Kijk dan eens op www.softwareinformatie.nl (een website van Lead Machine) of neem telefonisch contact op via 0299 200 310.