We leven in een ‘connected’ wereld, waarin professionals beschikken over een steeds omvangrijker, maar ook complexer netwerk. Om als organisatie succesvol te zijn is strategisch relatiemanagement cruciaal. Op 4 maart verschijnt Managing Authentic Relationships; Facing New Challenges in a Changing Context. Het boek biedt een leidraad voor het effectief bouwen en onderhouden van een sterk netwerk van wederkerige relaties door de implementatie van professioneel relatiemanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
Presentatie & paneldiscussie in Hermitage Amsterdam
Het Engelstalige Managing Authentic Relationships is een initiatief van het Institute of Strategic Relationship Management (ISRM) en geschreven door Jean Paul Wijers (ISRM), Monica Bakker (Comenius Leergangen), Robert Collignon (Deloitte) en Gerty Smit (Hotelschool The Hague). Het eerste exemplaar wordt op 4 maart gepresenteerd in de Hermitage in Amsterdam. Als onderdeel van de officiële lancering vindt een paneldiscussie plaats over het nut van relatiemanagement en het hebben van een stevig netwerk. Daarbij schuiven generaal b.d. Dick Berlijn (Voormalig Commandant der Strijdkrachten), Peter Bommel (CEO Deloitte), Janine Dijkmeijer (CEO Nederlands Dans Theater) en Paul Mosterd (plaatsvervangend directeur Hermitage) aan.
Paradox
Jean Paul Wijers, coauteur van Managing Authentic Relationships: ”Ons boek bespreekt een paradox. Relaties ontwikkelen zich immers het beste in afwezigheid van een vooraf gesteld doel en een strikt tijdschema. Toch betekent relatiemanagement het stellen van doelen en het maken van een planning. Het boek biedt bovendien een holistisch perspectief: het managen van authentieke relaties vraagt een goed begrip van wat een professioneel relatiemanagement is, maar ook van wat authentieke relaties zijn. Beide zijn nodig om een organisatie te bouwen met een stevig wederkerig netwerk, gebaseerd op vertrouwen.”
Managing Authentic Relationships; Facing New Challenges in a Changing Context is vanaf 4 maart uitsluitend online verkrijgbaar. Adviesprijs: 29,99 euro.