Na het grote succes van ‘Hét Lipton Terras van 2022’ wil Lipton Ice Tea ook dit jaar dehorecaondernemers in het zonnetje zetten. Het ijstheemerk introduceert daarom de wedstrijd ‘Hét Lipton Terras van 2023’.Bij deze wedstrijd kunnen horecazaken, die Lipton Ice Tea schenken, geldprijzen winnen en bovendien is er maandelijkskans op forse bedragen. De totale prijzenpot tijdens deze wedstrijd loopt op tot € 150.000. Trotse horeca-eigenaren kunnenmet de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra in het zonnetje te zetten.Consumenten kunnen stemmen tot en met 31 augustus, waarna de nationale winnaars op uiterlijk 18 september bekendworden gemaakt.
“Met Lipton proberen we altijd een positieve bijdrage te leveren aan horeca ondernemers om hun business te ondersteunen. Zeker indeze roerige tijden is dit cruciaal. Het terras is voor veel ondernemers daarin een belangrijke drijver. Gelukkig zaten de terrassenvorig jaar weer helemaal vol en met onze terras activatie konden klanten stemmen op hun favoriete terras. Dit was een groot succes,en dat gaan we dit jaar nog een eens dunnetjes overdoen. Het mooie is dat ondernemers het succes zelf in de hand hebben door hetecht te activeren in hun zaak of op social media. En ook voor consumenten is het weer een feestje om nieuwe terrassen te ontdekkenen hun favoriete terras te steunen”, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out of Home bij Unilever.
Wie doet er mee?
Vanaf vandaag maken horeca-eigenaren die Lipton Ice Tea schenken kans op de maandelijkse geldprijs of één van de geldprijzen diein september worden uitgereikt. Via een
online omgeving kunnen ondernemers gepersonaliseerd promotiemateriaal bestellenwaarmee zij gasten kunnen vragen en motiveren om op hun terras te stemmen. Met behulp van onder meer gepersonaliseerdeposters, tafelstickers en spiegelstickers, kunnen terraseigenaren zoveel mogelijk stemmen vergaren.
Mark Schonewille, eigenaar Lunchroom La Brochette: “Met het prijzengeld van Hét Lipton Terras van 2022 hebben we zowel onsrestaurant binnen als het terras buiten een make-over gegeven. Van loungesets tot parasols en gezellige planten, alles zit in eennieuw jasje waardoor we helemaal klaar zijn voor het nieuwe terrasseizoen.”
Maandelijkse én landelijke winnaars
Winnaars van ‘Hét Lipton Terras 2023’ maken kans op mooie geldbedragen, die zij in hun geliefde zaak of personeel mogeninvesteren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen maandelijkse en nationale winnaars. Van mei tot en met augustus is er elkemaand een geldbedrag van € 10.000 te winnen. Het terras dat in de betreffende maand de meeste unieke stemmen heeft weten tebemachtigen wint deze geldprijs. De wedstrijd loopt ondertussen door tot en met 31 augustus, waarna alle horecazaken opnieuwkans maken één van de drie nationale winnaars te worden. De horeca-eigenaar met het meest geliefde terras – en dus met hetmeeste aantal stemmen – wint de wedstrijd en ontvangt het forse bedrag van € 50.000. De nummer 2 en 3 van Nederland ontvangenrespectievelijk € 30.000 en € 15.000.
Tijdens de uitreiking van de nationale winnaars wordt er ook twee keer een geldbedrag van € 10.000 uitgereikt aan de horeca-eigenaren die de meeste stemmen wisten te vergaren via de verkoop van Lipton Green Zero Sugar 20cl glas.
Wie mogen er stemmen?
Consumenten die op een van de deelnemende terrassen Lipton Ice Tea bestellen, kunnen vanaf vandaag tot en met 31 augustus eenstem uitbrengen op hun favoriete terras. Via QR-codes op alle glazen Lipton Ice Tea horeca verpakkingen, een van de tafelstickers ofonline doorkliklinks komen consumenten in de webapp: www.hetliptonterras.nl Hier kan iedereen per dag één keer stemmen op zijnof haar favoriete terras. Ook consumenten maken hiermee kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot 50 horecachequesmet een waarde van € 100 onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.