Jonas de Groot is aangesteld als algemeen directeur van Stichting Jong Ondernemen. De Groot volg Mariolein van der Plas op, die sinds januari 2019 deze functie vervulde. De missie van De Groot is om de impact van Jong Ondernemen verder te verhogen, door nog meer jongeren in aanraking te laten komen met de ondernemerschapsprogramma’s van de Stichting.
Jonas heeft veel ervaring in het commerciële werkveld. Met een achtergrond in marketing en e-commerce, heeft Jonas bij diverse bedrijven en op verschillende niveaus geopereerd. Hij leidde het e-commerce programma bij Startupbootcamp, is al jarenlang mentor van diverse startups in verschillende branches, werkte als algemeen directeur bij de Jong Intra Vakanties en vervulde een aantal toezichthoudende rollen in RvC’s en RvA’s. De verschillende bedrijven waar Jonas werkte, waren altijd bedrijven die uitblonken in ondernemerschap of waar de ondernemer nog aan het roer stond.
Kwaliteitsslag
Jolanda Degen, bestuursvoorzitter van Stichting Jong Ondernemen: “Wij zijn verheugd met de komst van Jonas als nieuwe algemeen directeur. In onze ogen kan Jonas het bereik van Jong Ondernemen verder uitbouwen. Daarbij kan hij voortborduren op de kwaliteitsslag die we met de programma’s hebben gemaakt, onder leiding van Mariolein. Ik wil Mariolein dan ook hartelijk bedanken voor haar geweldige bijdrage in de afgelopen jaren.”
”Inmiddels bereiken wij met Jong Ondernemen jaarlijks meer dan 120.000 leerlingen en studenten en zijn we op enorm veel scholen en hogescholen onderdeel van het lesprogramma. Daar zijn we ook heel trots op. Met de positieve feedback die we ontvangen van zowel leerlingen, studenten en docenten, willen we graag de komende jaren meer jongeren laten ervaren wat ondernemerschap is.”
Verheugd
Jonas de Groot is verheugd met zijn benoeming: “Een prachtige uitdaging om meer jongeren te laten ervaren wat ondernemerschap is. Niet omdat iedereen ondernemer moet worden, maar wel om te ontdekken waar je ondernemende talenten liggen. Ook in het bedrijfsleven wordt ondernemerschap enorm gewaardeerd en gevraagd, weet ik uit eigen ervaring. En om meer jongeren met onze missie te bereiken is natuurlijk een erg dankbare opdracht. Er liggen veel kansen bij digitalisering, bij het beroepsonderwijs en bij jongeren waarbij het niet vanzelfsprekend is dat ze in een gespreid bedje terechtkomen. De programma’s van Jong Ondernemen hebben een positief effect op de kansen van jongeren, zo is aangetoond. Ik kan dan ook niet wachten om samen met het team de komende jaren nog meer jongeren en scholen via deze programma’s te bereiken”.