Insify, de Nederlandse insurtech voor zzp’ers en het mkb, wil binnen vijf tot tien jaar marktleider zijn in de branche. Daarbij ligt de focus eerst op Nederland, waarna die gauw uitgebreid wordt naar Europa. Binnen deze ambitie is de directe lancering van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor ondernemers met een hoger inkomen een belangrijke mijlpaal, zodat ook zij in 2024 hun levensstijl kunnen beschermen.
Om marktleiderschap in Nederland en vervolgens Europa te bereiken, heeft Insify in 2024 verdere ontwikkelingen gepland staan in de Nederlandse, Franse en Duitse markten. Zo staat er voor het komende jaar verdere productontwikkeling in het buitenland op de planning, waarmee de Amsterdamse insurtech daar maar liefst negentig procent van de beroepen dekt. “Naast Nederland zijn Frankrijk en Duitsland onze belangrijkste markten. Hier willen we onszelf nog steviger neerzetten”, zegt Koen Thijssen, oprichter en CEO van Insify. “In nog geen anderhalf jaar tijd hebben we onszelf succesvol geïntroduceerd in het buitenland, waardoor we positief uitkijken naar de Europese resultaten in de komende jaren.”
Levensstijl verzekeren
Met het oog op stevige groei in de Nederlandse markt lanceert Insify in Nederland per direct een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers met een inkomen tot circa 200.000 euro. Met deze ontwikkeling spreekt de insurtech ineens een aanzienlijk groter publiek aan, waaronder medisch specialisten, advocaten, consultants en architecten. Ook voor hen blijft de aanvraag volledig digitaal, waarvan Insify het grootste deel vrijwel direct kan accepteren. Thijssen: “Wij begrijpen dat deze professionals jarenlang investeerden in hun carrière, zodat zij zichzelf én hun gezinsleden nu een zekere levensstandaard kunnen bieden. Ik ben blij dat onze digitale AOV nu ook voor hen beschikbaar is, zodat zij met een gerust hart kunnen ondernemen en zo hun gezin onderhouden.”
Marktgebreken aanpakken
Met het marktleiderschapsdoel in het vizier blijft Insify de aankomende jaren innoveren en inspelen op moderne klantbehoeften. Zo gaat de insurtech door met marktgebreken aanpakken rondom digitalisering, beperkt aanbod voor kleinere ondernemers en onrealistisch lange contractstermijnen. Thijssen: “Hoewel ondernemen risico’s kent, is het ’t mooiste dat er is. Met onze verzekeringsproducten en -processen willen wij ondernemers blijven stimuleren en motiveren. Daar horen betaalbare polissen bij die je direct online kunt aanpassen of kunt opzeggen binnen één dag. Als verzekeraar zijn wij er voor de ondernemers, niet andersom.”