Kortingen. Daar doet HORNBACH niet aan. Wie korting geeft, is normaal te duur, zo redeneert de bouwmarktketen, met onder meer vestigingen in Amsterdam en Zaandam. Met haar laagste prijsgarantie bood HORNBACH klanten altijd al de laagste prijs, maar HORNBACH gaat nog een stap verder. De bouwmarkt verzekert consumenten namelijk niet alleen op het moment van aankoop van de laagste prijs, maar óók in de toekomst. Met de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaat HORNBACH klanten dertig dagen na aankoop het verschil in prijs teruggeven, mocht een artikel in die periode in prijs verlaagd zijn.
“Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is”, vertelt Evert de Goede, algemeen directeur HORNBACH Nederland. “Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij HORNBACH altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Met onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, gaan we klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Daar hebben ze gewoon recht op.”
Nooit meer wachten op aanbiedingen
De nieuwe prijsstrategie is uniek. Geen enkele andere retailer in Nederland geeft klanten na aankoop korting. De Goede vervolgt: “Onze laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, geldt op het volledige assortiment van 120.000 artikelen. Met name op producten als verf, tegels en hout kan veel bespaard worden. Interessant voor zowel doe-het-zelvers als professionals in de bouw. Dankzij de laagste prijsgarantie, ook ná je aankoop, hoef je nooit meer te wachten op een lagere prijs en kun je gewoon áltijd starten met jouw project.” Op de vraag of hij verwacht dat andere retailers hetzelfde gaan doen, antwoordt De Goede: “Dat is aan hen, maar het zou ze sieren. Bij HORNBACH gaan we voor duurzame relaties met onze klanten. En een goede relatie is net als in het dagelijks leven gebaseerd op vertrouwen. Bij HORNBACH kun je erop vertrouwen dat je echt altijd de laagste prijs krijgt. Daarbij ben ik van mening: als je als bedrijf constant kortingen geeft, ben je normaal gesproken gewoon te duur.
Tegoed voor volgende aankopen
Het enige wat je nodig hebt om prijsverschillen teruggestort te krijgen, is een HORNBACH-klantaccount. Dat maak je eenvoudig aan via de website van HORNBACH of in de app. Vervolgens registreer je jouw aankopen in dit klantaccount. Aankopen die je via de webshop doet, worden automatisch geregistreerd. Aankopen in fysieke winkels koppel je eenvoudig aan je klantaccount door de barcode op de kassabon te scannen. Dertig dagen na aankoop wordt het geld automatisch op het klantaccount bijgeschreven als de prijs in die periode gedaald is. Je hoeft de prijsdalingen dus niet zelf in de gaten te houden. Als er in die dertig dagen meerdere prijsdalingen waren, dan wordt het tegoed gebaseerd op de laagste prijs. Tegoeden zijn inwisselbaar op volgende aankopen bij HORNBACH en blijven drie jaar geldig. Kijk voor meer informatie op: www.hornbach.nl/prijsgarantie.