Na een succesvolle eerste samenwerking deze zomer, lanceren Havaianas en MARKET nu de Zip Top, de eerste 2-in-1 puffer flip flop. Een samenwerking die voort bouwt op het speelse karakter van beide merken. Het cultmerk uit L.A. heeft zijn technische kennis toegepast op het kenmerkende ontwerp van Havaianas om een baanbrekende slipper te creëren.
De Zip Top, die net voor de herfst wordt gelanceerd, verandert de zomerse flip flop in een accessoire voor de winter. Hoewel het er op het eerste gezicht uitziet als een gewone teenslipper, heeft de Zip Top een rits langs de rand van het voetbed waar je de gewatteerde schoen aan bevestigd. Het co-branded Havaianas x MARKET logo staat op de band, het voetbed en op het label van de schoen.
Nieuwe look
Met deze samenwerking hebben Havaianas en MARKET de grenzen van het teenslipper ontwerp verlegd. Ze hebben niet alleen het uiterlijk een nieuwe look gegeven, maar ook het gebruiksdoel. Teenslippers worden gezien als het favoriete zomerschoeisel, maar deze samenwerking zet dat uitgangspunt op zijn kop en herpositioneert de teenslipper als een warme optie voor de winter.
Traditionele sandaal
“Wij zijn de eerste partner van Havaianas die niet alleen een traditionele sandaal maakt, maar een revolutie teweegbrengt in de manier waarop we denken over het dragen van Havaianas’ producten op een 360 manier. Door een volledig modulair systeem in een sandaal te bouwen, kan Havaianas verder gaan op deze manier in het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe bovendelen voor hun reeds iconische lijn sandalen. Hierdoor beleven dragers een meer dynamische ervaring met het product en laten ze aan de rest van de wereld zien dat deze niet alleen voor het strand gemaakt zijn, maar ook om mee de straat op te gaan,” zegt Mike Cherman, oprichter van Market.
Uniek
“De ZipTop is het meest unieke silhouet dat we ooit voor het merk Havaianas hebben ontworpen. We hadden de geweldige kans om samen met Mike en de schoenenontwerper Daniel Bailey deze combinatie te ontwikkelen van een super coole versie van onze slipper, maar dan bedekt (en waarom niet geritst?) door een gewatteerd bovenstuk die een stijlvolle en unieke schoen oplevert,” zegt Leonardo Boin, Havaianas Footwear, Industrial and 3D Design Senior Manager.
Om de collectie te lanceren, organiseren MARKET en Havaianas op 15 oktober een speciale editie van Market by Market, MARKET’s rommelmarkt initiatief. Daar zal deze speciale slipper te koop zijn vóór de officiële release, samen met producten van geselecteerde merken en ontwerpers uit de lokale gemeenschap.
Lancering
De collectie lanceert op 17 oktober op marketmarketmarket.com en op 20 oktober op havaianas.com, highsnobiety.com en in geselecteerde winkels wereldwijd.
Exclusieve storytelling en content rond de collectie zal zich ontvouwen via de kanalen van Havaianas, MARKET en Highsnobiety (een van de belangrijkste mediapartners van de samenwerking).
“We zijn blij met deze tweede drop met Market. Bij de eerste samenwerking gebruikten we onze iconische teenslippers om een ervaring voor de consument te creëren, en nu gaan we verder met een nieuwe vorm die de twee merken samen hebben gecreëerd. Die biedt nieuwe bruikbaarheid aan de gewone teenslipper,” zegt Maria Fernanda Albuquerque, Global Marketing VP bij Alpargatas.