Uit onderzoek onder 500 Nederlanders, in opdracht van maaltijdservice Uitgekookt, blijkt dat ruim 7 op de 10 Nederlanders toegeeft sneller maaltijden af te halen of te laten bezorgen tijdens de drukste dagen van de week. Dan bestelt of haalt men al snel makkelijk en lekker eten. Terwijl bestellen of afhalen vaak ongezonder en duurder uitpakt. Maar ons oerbrein zegt: geniet lekker, nu.
Bestelgedrag
Maaltijdservice Uitgekookt heeft 500 Nederlanders gevraagd naar hun bestelgedrag op het gebied van fastfood- en restaurantmaaltijden. Ze hebben onderzocht waarom de Nederlander bestelt, hoeveel geld zij daaraan uitgeven en wat hun ervaring is nadat zij de maaltijd hebben opgegeten. Ruim 6 op de 10 respondenten geeft aan eten te bestellen wanneer zij een drukke dag achter de rug hebben en geen tijd hebben om te koken. Andere redenen om niet zelf te koken zijn o.a. wanneer men iets te vieren of bezoek heeft, geen zin heeft, te moe is of na uitstapjes.
Toch geeft 51% aan zich na het eten van fastfood weleens minder lekker te voelen. Daarnaast zegt meer dan de helft dat zij pas na afloop nadenken over de kosten en calorieën, ondanks dat zij vooraf erg uitkeken naar de maaltijd vanwege het gemak en de smaak. Driekwart van de ondervraagden bevestigt meer dan €14 per persoon uit te geven aan een bezorgmaaltijd.
gezonde versbereide bezorgmaaltijd
Wanneer de ondervraagden een optie krijgen voor een gezonde versbereide bezorgmaaltijd (tegen een lager tarief) in plaats van een ongezonde fastfood maaltijd, kiest meer dan zeven op de tien aan hier liever voor. Om op deze behoefte in te spelen biedt gezonde maaltijdservice Uitgekookt de optie om men te voorzien van gezonde versgekookte maaltijden. De maaltijden worden vooraf thuis gekoeld geleverd en zijn in slechts 4 minuten op te warmen.
“Wij zijn er speciaal voor de momenten dat je geen tijd hebt om uitgebreid in de keuken te staan. Wij merkte dat er relatief weinig mensen ‘fan zijn’ van kant-en-klaar uit het koelschap van de supermarkt, maar wel graag genieten van lekkere vers gekookte maaltijden die aan huis worden bezorgd. Onze chefs bereiden lekkere maaltijden, vol verse en gezonde ingrediënten, voor een schappelijke prijs. Deze ‘vers-en-klaar’ formule slaat erg goed aan. We groeien hard, steeds meer mensen proberen en waarderen het gemak van onze verse maaltijden zonder zelf te hoeven koken,” vertelt Arthur Gerritsen, Marketing Manager bij Uitgekookt.