Er is geen stop nodig op wholesale tijdens de dreigende lockdowns, door de innovatieve dropshipping Software-as-a-Service (SaaS)-oplossing van Droppery. Groothandels, merken en leveranciers kunnen zelfs in deze tijd, in mogelijkheden blijven denken om de handel door te laten gaan. Vanzelfsprekend is retail door de pandemie in zwaar weer gekomen. Toch zijn er veel kansen, door de direct-to-consumer-strategie flink te verbeteren.
Om de direct-to-consumer-strategie van partijen te ondersteunen en een steentje bijdragen aan de markt in zeer uitdagende tijden, biedt Droppery leveranciers nu tijdelijk bij onboarding twee resellers kosteloos aan. Ook maakt Droppery de inrichtingsprocessen voor bedrijven zeer eenvoudig.
Met Droppery worden groothandels, leveranciers en merken digitaal verbonden met nieuwe wederverkopers, oftewel webshops met een stevige trackrecord in de markt. Via het digitale platform kan verkoop gewoon door blijven gaan. Droppery werd begin 2021 opgericht en heeft al meer dan vijftig leveranciers die zich hebben aangesloten. Vooralsnog ligt de focus van Droppery op de Benelux en Duitsland, maar de ambitie is om in de nabije toekomst de rest van Europa te gaan bedienen.
“We zien grote kansen over de grens, waardoor we vanaf onze oprichting de Duitse markt gelijk zijn opgegaan. Omdat de Duitse markt iets achterloopt op de Nederlandse qua innovatie met betrekking tot eCommerce en wholesale, kunnen we onze kennis delen met Duitse leveranciers en webshops. Een groot gedeelte van onze huidige klantenbase is in Duitsland gevestigd, waardoor we er in Q1 2022 een kantoor zullen gaan openen. Zo komen we dichter bij onze partners en klanten,” zegt Robin van der Heiden, CCO Droppery.
Gebruiksvriendelijke tools als uitkomst
Groothandels, leveranciers en merken zijn momenteel zoekende en vergelijken verschillende markten om hun verkoopprocessen te verbeteren. Inkoop kan door COVID-19 stilliggen of achterblijven, maar daar hoeft de zaak niet onder te lijden. Gebruiksvriendelijke tools zijn de uitkomst om consumenten rechtstreeks te kunnen benaderen en leveranciers en webshops aan elkaar te verbinden. Alleen zijn de processen van veel B2B-spelers tot op heden niet ingericht op kleine orders, waardoor ze een extra afzetkanaal missen. Droppery maakt dropshipment schaalbaar voor dat soort partijen.
Droppery biedt een gevarieerd aanbod aan webshops aan, die in deze tijd logischerwijs minder risico willen lopen, nieuwe merken willen proberen en willen blijven groeien. Voorraden kunnen gecombineerd worden met Dropshipping, waardoor risico’s in de processen afnemen. Groothandels, leveranciers en merken kunnen naar keuze geselecteerd worden.
Eén druk op de knop
Na registratie krijgen webshops toegang tot een gevarieerd aanbod aan leveranciers en merken. Hun account wordt binnen 24 uur geactiveerd, zodat ze aan de slag kunnen. In het overzicht kunnen bedrijven filteren op basis van hun interesses en kunnen ze met één druk op de knop een connectieverzoek plaatsen bij de leveranciers. Vanuit de leveranciers of merken worden producten geïmporteerd in Droppery, waardoor alle productinformatie inclusief voorraad in het systeem staat. Als een webshop de producten van de leverancier wilt verkopen, doen ze een aanvraag via Droppery.
Het voorwerk van de webshop is al gedaan. Er is een BTW-nummer bekend. De jaaromzet is bekend. En er is achtergrondinformatie van de webshop bekend. De leverancier krijgt de aanvraag binnen van de webshop en bepaalt altijd zelf of de webshop het assortiment mag verkopen. De leverancier kan met één druk op de knop de webshop goedkeuren of annuleren.
Bij goedkeuring kan de webshop direct starten met verkopen. Als de consument een order plaatst via de webshop, zal de order na betaling direct door de leverancier worden verstuurd aan de consument. Na de bestelling wordt de voorraad direct bijgewerkt zodat iedereen up to date is.
“Voor de oprichting van Droppery, waren we al jaren actief in online marketing en eCommerce. In de afgelopen paar jaar zien we steeds meer beweging en innovatie in een verzadigde markt waar creativiteit essentieel is vanwege een zeer kritische consument. Het aantal marketplaces neemt fors toe, waardoor steeds meer producten worden geïmporteerd van buiten Europa. Ondertussen blijft de variëteit in het assortiment van webshops behoorlijk achter en koopt de consument steeds minder bij de lokale ondernemer. Fysieke verkooppunten lopen fors terug, zeker in tijden van COVID-19 en de consument is nu digitaal te bereiken. Nu het land weer mogelijk op slot gaat, delen we de pijn met de leveranciers, merken en groothandelaren. Tegelijkertijd zijn we trots op onze ondernemersgeest en willen we laten zien wat er allemaal kan. We willen partijen graag de mogelijkheid geven om snel te kunnen anticiperen op wat er gaat komen en toch online te blijven. Daarmee willen we een zaadje planten voor de toekomst, die alsmaar digitaler wordt,” zegt Marco Mulder, CEO Droppery.