New Skool Media, uitgever van magazinemerken als EW, BeleggersBelangen, Delicious, Seasons en Knip Mode, laat in 2021 omzet- en winstgroei zien.
New Skool Media (NSM) heeft de afgelopen week haar financiële resultaten over het boekjaar 2021 bekendgemaakt. In het afgelopen boekjaar wist de uitgever zowel haar omzet als Ebitda stevig te laten groeien. De omzet groeide autonoom met 6% en kwam daarmee uit op ruim 45 miljoen euro, de genormaliseerde Ebitda groeide met ruim 22% tot 6 miljoen euro.
Geleerd van Corona
CEO Erwin van Luit: ‘”New Skool Media heeft veel geleerd van de corona-crisis die begon in 2020. Deze situatie heeft ons gedwongen te versnellen in de uitrol van onze e-commerce activiteiten, nog meer nadruk te leggen op de investeringen in en ontwikkeling van datadriven marketing en digitalisering van onze content. Dit heeft gezorgd voor een mooie omzetgroei die, samen met de de focus op efficiency, heeft geleid tot een double-digit groei van ons resultaat. De focus op de loyale abonnee is ook in 2021 prioriteit geweest en heeft geleid tot een stabiele inkomstenstroom uit abonnementen. Met deze resultaten heeft New Skool Media haar positie op de markt van magazine publishing verder versterkt; de recent afgeronde overname van NSM door Roularta, een grote Belgische uitgever, zal deze positie alleen maar verder versterken.”
Stabiele en voorspelbare resultaten
CFO Lars Duurinck: “De strategie om de gebruiker en de abonnee centraal te stellen, leidt tot stabiele inkomsten en voorspelbare kasstromen en resultaten. Gecombineerd met een sterk managementteam, geeft dit een uitstekende uitgangspositie voor de komende jaren”.
Vertrouwen in de toekomst
Omzet en winst laten ook in de eerste maanden van 2022 een zeer stabiel beeld zien en geven volgens Van Luit en Duurinck, samen met het feit dat NSM onderdeel is geworden van Roularta en de mogelijkheden die dit biedt, zeer veel vertrouwen voor de toekomst van NSM. Van Luit: “We komen als organisatie, als gevolg van de aanhoudende sterke resultaten en de investeringsbereidheid van Roularta, in een volgende fase terecht waarin we versneld kunnen en zullen doorinvesteren in digitalisering en innovatie”.