Het is geen communicatie- of marketingbureau en ook geen eventbureau: De Regelmeisjes is simpelweg veel meer dan dat. Al vijf jaar voeren Kirsten van Schaik en haar collega’s vanuit Rotterdam allerlei opdrachten uit voor ondernemers die zich daardoor op hun eigen werk kunnen concentreren. Dit gaat zó goed, dat na Rotterdam nu ook in Amsterdam een vestiging wordt geopend.
Kirsten van Schaik is oprichter van De Regelmeisjes. “We hadden al opdrachtgevers in Amsterdam en de vraag neemt alleen maar toe. We groeien snel en dan is een fysieke locatie gewoon nodig. In Rotterdam zijn we in het centrum gevestigd, dat trekt ook klanten aan. In Amsterdam verwachten we hetzelfde effect.”
Kirsten heeft zelf een achtergrond in de marketing en communicatie. “Bij een groot horecaconcern verrichtte ik als freelancer allerhande werkzaamheden, onder andere het organiseren van evenementen. Dat vind ik het allerleukste: regelwerk! Als iemand iets bijzonders wil lukt het altijd om het te organiseren, hoe dan ook.”
Kirsten miste tijdens het freelancewerk wel het werken in een team met collega’s. “Daarom besloot ik mijn eigen onderneming op te richten. Al na drie maanden kon ik mijn eerste collega aannemen en nu zijn we al met zeven dames, allemaal hbo-afgestudeerd.”
Heel verschillende opdrachten
De Regelmeisjes voeren heel verschillende opdrachten uit voor opdrachtgevers. “In ons team zitten specialisten op het gebied van events, marketing en communicatie, maar ook ontwerp, design, fotografie, digitale marketing en projectmanagement. Moet er een website gebouwd worden? Regelen we ook! Wij zien elke opdracht als een project: of het nu het organiseren van een event betreft of een communicatieproject.”
De Regelmeisjes worden vaak ingeschakeld voor projecten die losstaan van de dagelijkse werkzaamheden van hun opdrachtgevers. “Denk aan het openen van een nieuwe vestiging of een nieuw winkelcentrum: het regelen van alles van A tot Z is vaak niet het dagelijks werk van bijvoorbeeld een communicatie-afdeling. Wij nemen onze klanten graag alles uit handen en dat vinden bedrijven heel fijn.”
Volledig ontzorgen
Van het communiceren met omringende bedrijven, het uitnodigen van bezoekers, het inhuren van alle benodigdheden, de opening zelf, maar ook alle administratie vooraf, tijdens en na het event: De Regelmeisjes ontzorgen opdrachtgevers volledig. “We hebben draaiboeken en standaard plannen van aanpak liggen: die passen we aan voor elk project. Zo wordt het echt maatwerk, waarbij niets wordt overgeslagen. Vaak zeggen klanten: ‘oh, wat goed, daar hadden we zelf helemaal niet aan gedacht!’ Wij vinden het heel leuk om hen daarmee te verrassen.”
‘Wat wij doen is uniek’
Wie De Regelmeisjes eenmaal heeft ingeschakeld, vergeet ze nooit weer. “Onze naam blijft goed hangen. Maar wat we doen is ook uniek en dat weten onze klanten. Ze zeggen vaak: ‘we zouden niet weten aan wie we dit anders moesten vragen.’ Het is eigenlijk heel simpel: moet er iets geregeld worden, dan bel je ons!”
Vergelijkbaar nieuws
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?
Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.
Nieuws aanleveren