Aangezien er tegenwoordig miljoenen bedrijven in Nederland actief zijn, is het lastig om als ondernemer direct groot te worden, want in vrijwel alle sectoren heb je met gigantisch veel concurrentie te maken.
Daarom hebben de meeste ondernemers ook behoefte aan goede marketing, want daarmee kun je je profileren en met een creatieve invalshoek klanten naar je toe trekken en behouden. De wereld verandert snel en dit geldt ook voor de ondernemerswereld en daardoor automatisch ook voor de marketingwereld. Maar wat zijn dan de laatste ontwikkelingen binnen de marketingwereld?
Growth hacking
Growth hacking is tegenwoordig helemaal in en met name jonge ondernemers maken gebruik van deze nieuwe ontwikkeling binnen de marketingwereld. De term kan een beetje misleidend zijn, want het lijkt erop alsof je met ongure zaken bezig bent, maar juist het tegendeel is waar.
Een bedrijf dat actief is binnen de growth hacking agency legt de focus op de snelle groei van je onderneming en daarvoor worden allemaal slimme trucs gebruikt. Deze marketingtechniek werkt niet alleen voor jonge ondernemers, maar ook voor bedrijven die al tientallen of, wellicht honderden jaren actief zijn, en wel een boost kunnen gebruiken.
Meer videomarketing
De vele advertenties op Youtube en en andere videoapps zullen je ongetwijfeld niet zijn ontgaan. Je ziet steeds meer videoreclame op Youtube en dat is ook logisch, want videomarketing is tegenwoordig helemaal in. Dit is ook wel te begrijpen, want met videomarketing weet je op een unieke manier de aandacht te trekken. Wanneer je namelijk een interessant persoon bent en goed gebruik kunt maken van lichaamstaal, dan kun je met videomarketing sneller iemand overtuigen om een product of dienst af te nemen.
Wat dat betreft werkt tekst een stuk minder goed, want dan moet je als lezer alles erbij verzinnen en de meeste mensen zijn nu eenmaal beeldgericht. Een ander voordeel van videomarketing is dat je binnen een korte tijd heel veel kunt vertellen en laten zien. Beelden zeggen immers meer dan duizend woorden en dit welbekende cliché klopt als een bus. De concentratieboog van de gemiddelde kijker is relatief laag en daarom heb je maar beperkte tijd om een kijker te interesseren.
Meer kwalitatieve long reads
Je ziet online ook steeds vaker zogenaamde long reads verschijnen. De meeste artikelen die je op internet leest bevatten niet meer dan duizend woorden. In de SEO-wereld werd een lange tijd gedacht dat hoe meer woorden een artikel bevat, hoe groter de kans dat je als relevant wordt gezien door de algoritmes van Google.
Vroeger was dit misschien het geval, maar tegenwoordig zijn algoritmes hartstikke slim. De focus wordt om die reden meer op kwaliteit gelegd en dat is natuurlijk goed voor tekstschrijvers die ook echt heel goed kunnen schrijven.