In Amsterdam-Noord vind je Bring at Work: dé betrokken bemiddelaar in werk, die gespecialiseerd is in de branches Zorg en Welzijn, Kinderopvang, Beveiliging, Horeca, Logistiek en Zakelijke dienstverlening. Met een persoonlijke aanpak gaat Bring at Work voor de bemiddeling tussen werkzoekenden en werkgevers. In gesprek met moeder Ingrid van der Oord en dochter Britt Lischer Kreeft, oprichters van Bring at Work.
Kunnen jullie meer vertellen over het ontstaan van jullie familiebedrijf?
Ingrid: “Na lang gewerkt te hebben in de uitzendbranche, begon ik in 2010 met mijn eigen uitzendbureau. In 2011 werd ik helaas ziek, maar gelukkig kon m’n dochter Britt mij helpen om het bedrijf draaiende te houden. Nadat ik weer beter was, bleek onze samenwerking zo goed te werken, dat we besloten om in 2011 samen Bring at Work te starten. Bring is een samensmelting van de eerste letters van onze voornamen.”
Britt: “In 2012 zijn we verhuisd naar ons eerste echte bedrijfspand in Amsterdam Oud-Noord en inmiddels zitten we alweer zes jaar aan de Johan van Hasseltweg.”
Dus de zaken gaan goed?
Ingrid: “Inmiddels werken er dertien mensen bij ons. En gemiddeld werken we met zo’n 280 flexkrachten, zowel uitzendkrachten als ZZP’ers. Daarnaast helpen we ook mensen aan vaste banen via onze afdeling Werving en Selectie.”
Britt: “In eerste instantie zijn we groot geworden in de bemiddeling in de Kinderopvang en Zorg en Welzijn. Maar ondertussen zorgen wij ook in de Beveiliging, Horeca, Logistiek en de Zakelijke dienstverlening voor de juiste koppeling tussen kandidaat en opdrachtgever.”
Waarom bedienen jullie juist deze vier branches?
Ingrid: “In 2017 zijn we derde uitzendondernemer van Nederland geworden. De jury gaf ons als advies om ons juist te specialiseren. We hebben toen besloten om verder te groeien in de sectoren waar we het sterkst in waren en dat hebben we met succes gedaan.”
Britt: “Onderdeel van ons succes zijn onze verschillende soorten dienstverbanden. De door ons geworven en geselecteerde medewerkers kunnen worden uitgezonden, gedetacheerd en via Werving en Selectie bij onze klanten worden geplaatst. Ook kunnen zij als ZZP’er of via onze flexpool worden ingezet.”
Kunnen jullie meer vertellen over jullie flexpool?
Britt: “Rondom een opdrachtgever kunnen we een netwerk opbouwen van flexkrachten die perfect bij het bedrijf en het werk passen. Op deze manier kan de opdrachtgever gebruikmaken van vaste mensen, maar ook vanuit een flexibele schil daaromheen, medewerkers succesvol benutten en inzetten.”
Ingrid: “Wij kennen onze kandidaten en opdrachtgevers goed. En dat maakt dat we ze allebei vanuit onze expertise ondersteunen als het gaat om duurzaamheid en personeel.”
Wat is kenmerkend aan jullie bemiddeling tussen werkzoekenden en werkgevers?
Britt: “De mens staat bij ons op één en we zoeken daarbij echt naar de kwaliteiten van onze kandidaten. In een gesprek met een kandidaat, ontmoeten we de mens achter de CV.”
Ingrid: “Omdat we op een persoonlijke manier over onszelf, ons team en ons werk vertellen, merken we vaak dat een kandidaat ook eerder zijn persoonlijke verhaal durft te vertellen. Dat maakt dat je een gesprek krijgt dat inhoudelijk niet alleen gaat over een CV, maar juist ook over de persoon.”
De coronaperiode ligt bijna achter ons. Wat heeft die periode voor Bring at Work betekend?
Britt: “Net zoals bij de meeste bedrijven, sloeg corona in als een bom. We moesten ineens allemaal thuiswerken en dat waren wij echt niet gewend. We hebben ons prima aangepast en ook direct veel werk verzet op het gebied van personeel voor grote zorgorganisaties, zoals de GGD. We hebben geleerd om snel te anticiperen op onverwachte ontwikkelingen.
Ingrid: “En we hebben zelfs een recruitment manager aangenomen die vanuit Spanje vier dagen per week op afstand voor ons werkt. Meer dan ooit zijn we klaar voor de toekomst!”
Bring at Work is te vinden aan de Johan van Hasseltweg 114-116 in Amsterdam. Meer informatie over Bring at Work: www.bringatwork.nl.