Cosmeticabedrijf LOOkX Group (Heiloo) zet de hele maand februari, medewerkers met vitale beroepen in heel Nederland in het zonnetje. Met de ludieke actie #lookxcares hopen zij een hart onder de riem te steken. LOOkX geeft niet alleen om de huid, maar ook om de medewerkers met vitale beroepen in heel Nederland.
Tijdens de coronacrisis wil Cindy van der Peet (CEO van LOOkX Group) en haar team een lichtpuntje bieden aan anderen. Op 17 februari heeft CEO Cindy van der Peet persoonlijk 400 cadeaupakketjes overhandigd aan zorgmedewerkers van onder andere de IC-afdeling in de NoordWest Ziekenhuisgroep in Alkmaar. LOOkX levert aan meer dan 400 schoonheidsinstituten in Nederland en heeft op www.lookx.com, een team van huidexperts klaarstaan die dagelijks (via livechat) consumenten helpen met hun huid.
Huidproblemen
De afgelopen tijd kwamen er opvallend veel reacties binnen over huidproblemen door het dragen van mondkapjes. Deze vragen bleken vooral vanuit de zorgbranche te komen. De medische mondkapjes zijn benauwder, de omgeving is warm en het dragen van een mondkapje meer dan acht uur per dag is geen uitzondering. Het is niet vreemd dat de huid daardoor uit balans raakt. Dit huidprobleem heeft een naam gekregen: mascne, het ontstaan van acne/puistjes door het dragen van mondkapjes. Gelukkig heeft LOOkX daar een oplossing voor en delen wij graag onze expertise in smart beauty producten. Zo ontstond het idee om de artsen en verpleging (van o.a. de IC) te steunen door hen het LOOkX O2 Relax eye & face mask cadeau te doen. Het begon klein, maar groeide als snel uit tot een landelijke actie: deze maand worden er bijna 1000 LOOkX producten (gratis) weggegeven aan mensen met een vitaal beroep.
#LOOkXcares
De beautybranche heeft het zwaar tijdens de coronacrisis. Honderden LOOkX specialisten houden de deuren van hun schoonheidssalon noodgedwongen gesloten. Distributeur LOOkX Group probeert een glimlach op de gezichten te krijgen door de specialistes kosteloos producten te bieden voor de winactie #LOOkXcares. Zodat zij door heel Nederland toppers met een vitaal beroep kunnen helpen met hun. Hier is massaal gehoor aan gegeven.
Influencers
Om nóg meer mensen met vitale beroepen door heel Nederland te bereiken, hebben meerdere influencers zich ingezet als boegbeeld van de campagne #LOOkXCares o.a. @Stylishgirlsmom (25k volgers), @Lauradewitte (45k volgers) en @Friedaluth (40k volgers) doen mee.