De Nederlandse vooruitbestel-app voor het afhalen van eten en drinken stelt de software en het platform tijdelijk gratis beschikbaar aan horeca-ondernemers. Foodsy, de app die zich voorheen volledig richtte op treinstations en reizende consumenten ziet mogelijkheden om horeca-ondernemers zowel op stations als daarbuiten te helpen, juist nu de COVID-19 crisis aanhoudt en restaurants vooralsnog gesloten moeten blijven.
Tot enkele maanden geleden richtte Foodsy zich nog volledig op horecagelegenheden op treinstations en op reizigers. Via het platform kunnen gebruikers een bestelling plaatsen en gelijk ophalen, zonder te hoeven wachten. De reiziger hoeft daardoor niet meer bang te zijn om zijn of haar trein te missen en de horeca mist geen haastige klanten. De afgelopen paar jaar is het algoritme verfijnd waardoor horeca-ondernemers op o.a. treinstations, bedrijventerreinen en luchthavens meer bestellingen kunnen verwerken rond piektijden én reizigers altijd hun overstap kunnen halen doordat zij niet meer in de rij hoeven te wachten maar zelf hun bestelling pakken.
Bestellen zonder commissie
De markt waarin Foodsy actief is ligt kort gezegd op z’n gat, maar dat is niet alles: de horeca heeft het ontzettend zwaar en het is maar de vraag of horecazaken deze crisis gaan overleven. CO-founder Sam Eerdmans: “De huidige maatregelen vergen een hoge mate van creativiteit en flexibiliteit en daar willen én kunnen we een helpende hand bieden op het gebied van take-away. Hoewel onze commissie al veel lager ligt dan andere partijen brengen we dit terug naar 0% waardoor horeca-ondernemers de komende maanden gratis gebruik kunnen maken van ons platform. Op deze manier behouden ondernemers nog wat over onderaan de streep.”
Gebruiksgemak voor take-away
Uiteindelijk is Foodsy er bij gebaat dat horeca-partners de deuren open kunnen houden. Daarnaast is het een mooie manier ons op de kaart te zetten als specialist op het gebied van take-away en consumenten het gebruiksgemak van de app te laten ervaren.