Ter gelegenheid van World Vegan Day op 1 november maken de populaire plantaardige voedingsmerken The Fry Family Food Co. en Oumph! vandaag bekend dat zij officiële sponsors zijn van Veganuary 2021. Beide merken uit het portfolio van The LIVEKINDLY Collective dragen zo een extra steentje bij aan het stimuleren van consumenten om plantaardige voeding een vast onderdeel te maken van hun dieet om zo het milieu te beschermen, dierenleed te voorkomen, en te werken aan eigen gezondheid.
Directeur van The Fry Family Food Co. en Veganuary ambassadeur van de afgelopen zes jaar, Tammy Fry, neemt hierin het voortouw om personen over de hele wereld aan te moedigen om gedurende de maand januari – en daarna – zoveel mogelijk plantaardig te consumeren.
“Veganuary is een kans om de jarenlange kennis die ik heb opgedaan als herbivoor en bedrijfsleider in de plantaardige voedselindustrie te delen en mensen te ondersteunen in hun weg naar het integreren van plantaardige voeding in hun voedingspatroon; of zij nou volledig aan het begin van deze reis staan, maar ook wanneer plantaardige voeding al wel eens op het menu staat,” aldus Tammy Fry. “Ik kan niet wachten om samen met ons zustermerk Oumph! ons bereik en middelen in te zetten om Veganuary een extra boost te geven, en voor een recordaantal mensen wereldwijd plantaardig eten het nieuwe normaal te maken.”
Om het gemakkelijk te maken om de 31-dagen challenge van Veganuary te voltooien en de mogelijkheden en veelzijdigheid van plantaardige consumeren te tonen, krijgen deelnemers alle benodigde handvatten. Zij hoeven zich enkel in te schrijven en ontvangen vervolgens recepten voor elke dag, winkelgidsen, maaltijdplannen, restaurantsuggesties, toegang tot social media-groepen, en meer. Zo worden zij meegenomen op een avontuur van nieuwe smaakervaringen en een vriendelijkere manier van eten.
“We vinden het geweldig dat The Fry Family Food Co. en Oumph!, als leden van The LIVEKINDLY Collective, officiële sponsors zijn van Veganuary 2021! Zo bundelen we onze krachten om de groeiende vegan movement te boosten en gezamenlijk nog meer mensen te inspireren om plantaardig te eten en te zorgen voor een mooie toekomst,” zegt Ria Rehberg, CEO van Veganuary.
Het doel van The LIVEKINDLY Collective is om Veganuary te helpen hun doel voor het aantal aanmeldingen voor 2021 te overtreffen en om het plezier en de voordelen van plantaardig eten te delen met personen over de hele wereld. Om een beeld te geven van wat Veganuary kan betekenen voor de aarde: als er slechts 350.000 mensen plantaardig consumeren gedurende een maand, wordt er maar liefst 41.200 ton CO2 en 2,5 miljoen liter water bespaard, en worden er meer dan een miljoen dieren gered*.
Personen die mee willen doen aan Veganuary kunnen zich hier inschrijven.