VIA Outlets, de snelst groeiende eigenaar van outletcenters in Europa, heeft Otto Ambagtsheer benoemt als nieuwe Chief Executive Officer (CEO). Dat heeft VIA Outlets gisteren bekendgemaakt. Ambagtsheer is sinds September 2018 werkzaam bij VIA Outlets als Chief Operating Officer (COO).
Tevens rapporteerde VIA Outlets een omzetgroei in de totale portefeuille van 9 procent in de eerste zes maanden van dit jaar. Het aantal bezoekers nam toe met 8 procent.
VIA Outlets is bezig alle centra binnen haar portefeuille om te vormen tot premium fashion outlets. Daarbij blijkt de 3R-strategie van Remodelling, Remerchandising en Remarketing succesvol. Ook in 2018 leidde dat tot positieve resultaten. Deze groei zette door in de eerste helft van 2019 met een toename van 9 procent in omzet van de merken en een groei van 8 procent in bezoekersaantallen.
Otto Ambagtsheer, CEO: “Onze resultaten over de eerste helft van 2019 laten zien dat we met succes onze strategie uitvoeren. Het toont tevens aan dat de markt voor outletcentra veerkrachtig is. We zijn blij dat we met een versterkt managementteam in de tweede helft van dit jaar kunnen gaan zorgen voor een voortzetting van deze goede resultaten.”
Batavia Stad Fashion Outlet
De sterkste toename in bezoekersaantallen in de portefeuille van VIA Outlets was de afgelopen zes maanden te zien in Batavia Stad Fashion Outlet, in Lelystad. In dit Nederlandse outletcenter nam het aantal bezoekers toe met 18 procent, de omzet van de merken steeg met 9 procent, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Deze toename is toe te schrijven aan de succesvolle herontwikkeling van Batavia Stad Fashion Outlet, waarbij er ook meer aandacht kwam voor de algemene beleving in het center. Daarnaast vestigden nieuwe bekende modemerken zich de afgelopen zes maanden in Batavia Stad, zoals New Balance, Brax, Ballin Amsterdam en Only. Maar ook tijdelijke pop-up winkels van Mart Visser, Weber, Jorik (Lil Kleine) en &C, het nieuwe merk van de Nederlandse actrice en tv-presentatrice Chantal Janzen.