Autotaalglas gaat er vanaf oktober op alle vlakken op vooruit. Ze verhuizen naar een moderner en ruimer pand in de Alkmaarse Boekelermeer. De locatie gaat veel beter aansluiten bij de landelijke uitstraling en het comfort van Autotaalglas. Een fijne vooruitgang voor klanten en medewerkers.
Martijn Vrijheid is eigenaar van Autotaalglas Alkmaar en keek al een tijdje om zich heen naar een nieuw pand. “Ons huidige pand aan de Zeglis heeft een grondige update nodig zodat het ook de vernieuwde Autotaalglas uitstraling heeft, we meer ruimte hebben en klanten meer comfort kunnen bieden”, vertelt Martijn. “Maar op deze plek investeren in een verbouwing leek niet verstandig. De gemeente Alkmaar heeft dit gebied aan het kanaal al een tijdje op het oog voor huizenbouw. Voor corona speelde het al. Er staat nog niets vast en misschien duurt het nog jaren, maar het leek ons beter om een plek te zoeken waar we ons zeker de komende tien jaar kunnen vestigen.”
Die plek hebben ze gevonden in de Boekelermeer, aan de Fluorietweg. “De verbouwing is in volle gang”, vertelt Martijn. “We hebben alle binnenmuren eruit gesloopt, tot er één mooie open ruimte overbleef. Er komen wel verschillende vertrekken, maar de wanden worden van glas. Toepasselijk, toch”, lacht Martijn. “Voor onze klanten en medewerkers willen we veel licht en transparantie. Er komt een goede koffiecorner, een tafel waar mensen lekker kunnen lezen en een stilteruimte met bureaus voor mensen die willen werken. Alles om het wachten op de reparatie of vervanging prettig te maken.”
Naast dat het nieuwe pand er mooier uit gaat zien dan het huidige pand, is er ook meer ruimte. “Die ruimte kunnen we goed gebruiken want we willen graag groeien”, vertelt Martijn. “We blijven natuurlijk ruitschade van personenauto’s repareren, maar we gaan ons ook focussen op grotere voertuigen. We richten de werkplaats zo in, dat ook vrachtwagens en campers makkelijk naar een werkstation kunnen rijden. Dat is op de huidige locatie weleens improviseren voor onze medewerkers. In het nieuwe gebouw wordt het voor iedereen comfortabeler.”
Martijn is positief over de toekomst. “Het is hier altijd druk. We proberen juist iedereen op kort termijn te helpen. Soms start je de week met het idee dat de agenda nog ruimte heeft, maar dat vult zich altijd weer sneller dan we denken. Mensen kunnen online of telefonisch een afspraak inplannen, maar er komen ook veel mensen gewoon langs als ze een sterretje in hun ruit hebben. In 99% van de gevallen kunnen we ze direct helpen. Al moeten ze soms wel heel even wachten natuurlijk. Fijn dat we daar straks zo’n mooie plek voor hebben. Op 28 oktober willen we operationeel zijn op de Fluorietweg. Aan de spiksplinternieuwe balie helpen we iedereen graag.”