2024 is een belangrijk jaar voor de Krokodil, die nieuwe gebieden verkent en kunst centraal stelt. Lacoste grijpt de kans aan om ‘fashionsport’ naar een hoger niveau te tillen met de nieuwe campagne: ‘Play Big’.
Om deze campagne tot leven te brengen, deed Lacoste een beroep op vier getalenteerde creatieven, allen met een unieke affiniteit voor kleur, licht en vorm: hedendaagse kunstenaars Imruh Asha en Ibby Njoya, de bekende fotograaf Willy Vanderperre, en Antonio Sánchez, bekend van de Birdman-soundtrack.
Samen hebben ze de iconische krokodil opnieuw ontworpen als een voortreffelijke mix van precieze techniek, textielkunst en vakmanschap, waardoor het een kunstwerk is geworden van 8 meter lang en bijna 3 meter hoog, met zijn kaken open.
Als pionier op het gebied van de fashionsport, was het voor Lacoste essentieel om naar tennis te verwijzen en materialen zoals mesh, katoenen polo en gebreide kleding te gebruiken. De kolossale krokodil is volledig gemaakt van traditionele tennismaterialen.