Stippl, de all-in-one reis-app, maakt vandaag bekend meer dan €575.000 te hebben opgehaald bij Marbruck Investments uit Australië en het Nederlandse Volve Capital. De financiering zal worden ingezet om een innovatieve AI-planningsfunctie te ontwikkelen en het aantal gebruikers voor eind 2024 te laten groeien tot een miljoen.
Het plannen van een reis makkelijk en leuk maken. Deze visie van ondernemers Luuk Verhoeven, Omar Sheshtawy en Robin van Rijn, leidde in 2022 tot reisplatform Stippl. Sindsdien is het platform uitgegroeid tot een innovatieve all-in-one reis-app, waar reizigers hun trips kunnen plannen, inclusief accommodatie, vervoer, activiteiten en nog veel meer. Na de lancering van de mobiele app begin 2023 en de introductie van diverse vernieuwende functies, zoals de mogelijkheid om reisprofielen aan te maken en reisvideo’s en -reels te creëren van eigen gemaakte foto’s, is het aantal gebruikers gestegen tot een kwart miljoen in meer dan 160 landen. Hiermee verdubbelde Stippl haar jaartarget.
Om de manier waarop reizigers hun trips plannen continu te blijven verbeteren en aan al hun (toekomstige) behoeftes te kunnen voldoen, heeft Stippl meer dan €575.000 opgehaald bij Marbruck Investments uit Australië en Volve Capital uit Nederland. Met deze financiering ambieert het bedrijf om de manier waarop AI wordt gebruikt bij het plannen van reizen te transformeren. Door de kracht van generatieve AI te benutten en dit te combineren met Stippl’s sterke reisplanning tool en een groeiende community, is het bedrijf op een missie om gebruikers de meest persoonlijke en gepersonaliseerde app-ervaringen te bieden.
Bovendien heeft het team het ambitieuze doel om het aantal gebruikers voor het eind van het jaar te laten groeien tot één miljoen. Ten slotte staat groei in en uitbreiding van de bedrijfsmodellen op de planning, door onder andere de introductie van nieuwe abonnementsdiensten en de verkoop van gepersonaliseerde fotoboeken.
“In de komende jaren willen we onze positie als toonaangevende reis-app kracht bijzetten. Met Stippl streven we ernaar om de reiservaringen van alle reizigers wereldwijd te verbeteren, vanaf het moment dat zij beginnen met plannen tot het herbeleven van gemaakte herinneringen. De opgehaalde financiering stelt ons in staat om ons team uit te breiden en Stippl naar een nieuw niveau te brengen”, aldus Luuk Verhoeven, CEO van Stippl.“Investeren in reisapps staat gelijk aan het ondersteunen van verkenning en ontdekking voor de app community. Stippl herdefinieert de ervaringen van reizigers en zet hun ambities om in naadloze planningen en trips. Wij zien een mooie toekomst voor Stippl. Met de nieuwe release transformeert de app tot een one-stop-shop voor alle reizigers”, aldus Joost Bijlsma, Partner bij Volve Capital.
De all-in-one reis-app
Met Stippl kunnen reizigers hun trips plannen, bijbehorende accommodatie vinden en boeken op platforms zoals Booking.com, het vervoer regelen, en tours en activiteiten ontdekken via GetYourGuide.com. Bij terugkomst kunnen zij daarnaast reisvideo’s maken van eigen gemaakte foto’s om de gemaakte ervaringen opnieuw te beleven. Ook kunnen gebruikers vrienden of content creators die ze bewonderen in de app volgen en zelfs hun reisplannen kopiëren en personaliseren. Hiermee wordt de all-in-reisplanner een ware community voor het delen en uitwisselen van ervaringen.
Stippl is ontwikkeld voor alle reizigers, ook voor professionals. Naast het gebruik van de app om hun reizen te plannen, kunnen content creators hun routes en avonturen voor, tijdens en na de reis delen met volgers in de online geüpdatete ‘Discover’ sectie van de app. Zo zorgt Stippl voor hen voor een groei in het bereik, betrokkenheid en inkomsten. Stippl is beschikbaar als app op IOS en Android en als online platform via de website. Beide zijn gratis en synchroniseren automatisch.