Kennisplatform voor noord holland

Total Economic Impact™ studie van Signicat vindt 303% ROI en 75% minder fraudekosten

Geplaatst op 22 november 2023
Total Economic Impact™ studie van Signicat vindt 303% ROI en 75% minder fraudekosten

Signicat, de pan-Europese leider in Digitale Identiteit, heeft een onderzoek gepubliceerd in opdracht van Forrester Consulting naar de Total Economic Impact™ (TEI) van Signicat. De studie onderzoekt de significante voordelen van Signicat’s oplossingen voor bedrijven, waarbij zowel kwantificeerbare als kwalitatieve voordelen aan bod komen.

Door middel van klantinterviews en financiële analyse ontdekte de Forrester studie dat de samengestelde organisatie van deze studie, een financiële dienstverleningsorganisatie met een wereldwijde omzet van €16 miljard, voordelen ondervond van 303% ROI en een netto contante waarde (NPV) van €10,80M over drie jaar, evenals een terugverdientijd in minder dan 6 maanden en een aanzienlijke 75% lagere fraude kosten als gevolg van een verlaging van het fraudepercentage.

Een Game-Changer voor gereguleerde sectoren

In het digitale landschap worden financiële instellingen geconfronteerd met veelzijdige uitdagingen: groei behouden en tegelijkertijd compliance garanderen, fraude bestrijden en een uitstekende klantervaring mogelijk maken. Dit is precies de kern van wat pan-Europees Signicat levert: innovatieve oplossingen voor digitale identiteiten. Signicat helpt bedrijven niet alleen bij hun digitale transitie, maar versterkt hen ook tegen de onzekerheden van de online wereld door vertrouwen te creëren.

“We zijn actief in verschillende markten en de identificatieruimte is erg rommelig door de verschillende lokale variaties. Tegelijkertijd zijn de AML-regels en de gevolgen van niet-naleving streng. Het zou moeilijk zijn om ervoor te zorgen dat we een solide set-up en basis hebben als we zouden proberen alle directe integraties in elke afzonderlijke markt zelf te beheren. Een serviceprovider als Signicat, die deze diensten via één loket aanbiedt, is voor ons van enorme waarde”, zegt een geïnterviewde Managing Director of Payments bij een Tech and Delivery Company tegen Forrester Consulting.

Kwantificeerbare voordelen: Belangrijkste bevindingen

De gekwantificeerde bevindingen van het onderzoek tonen significante economische voordelen voor de samengestelde Signicat klanten die neerkomen op een ROI van 303%:

  • 75% minder fraude kosten als gevolg van een verlaging van het fraudepercentage.
  • Een stijging van 19% in conversiepercentages van klanten.
  • Arbeidskostenbesparingen door digitalisering van handtekeningen en het vermijden van meer dan 1,1 miljoen geprinte pagina’s in het eerste jaar.
  • Minder dan 6 maanden terugverdientijd.
  • Daarnaast ontdekte een klant van Signicat, een HR adviesbureau, verbeteringen in operationele efficiëntie door het geautomatiseerde identiteitsverificatieproces, wat resulteerde in 40.000 bespaarde uren aan identiteitsverificatieprocessen voor consultants per jaar.

Fraudepreventie en klantgerichte focus

Een van de meest overtuigende bevindingen is dat Signicat de samengestelde organisatie in staat stelde om 75% minder fraudekosten te realiseren als gevolg van een verlaging van het fraudepercentage. In het huidige digitale landschap eisen klanten veiligheid en gemak. Signicat’s aanpak beschermt niet alleen tegen fraude of imitatie, maar zorgt ook voor een naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring. Deze klantgerichte focus vergemakkelijkt niet alleen de onboarding en authenticatie voor legitieme klanten, maar ontmoedigt ook fraudeurs, waardoor het voor hen moeilijker wordt om systemen te compromitteren.

“We zijn erg trots op het succes van Signicat in zowel het terugdringen van fraude als het verbeteren van de klanttevredenheid”, zegt Asger Hattel, CEO van Signicat. “Onze Europese aanwezigheid stelt onze klanten in staat om in elk land op te schalen dankzij onze technologie. Ons voordeel ligt in een allesomvattende, one-stop-shop voor alle digitale identiteitsoplossingen van ons als enige en compliant provider. Toonaangevende logo’s in heel Europa en daarbuiten vertrouwen ons met hun digitale customer onboarding journeys, en we werken er elke dag hard aan om ze sneller, veiliger, gebruiksvriendelijker en natuurlijk fraudevrij te maken”, voegde hij eraan toe.

Flexibiliteit en wereldwijde dekking

De Total Economic Impact™ studie toont aan dat de flexibiliteit van Signicat bedrijven in staat stelt om met meer gemak uit te breiden naar nieuwe markten, dankzij Signicat’s wereldwijde dekking en expertise in identificatiemethoden.

“Het is belangrijk voor ons om nieuwe verticals en markten te betreden, en Signicat stelt ons in staat om sneller naar nieuwe markten te gaan omdat we niet hoeven na te denken over wat we zouden moeten doen” geeft een geïnterviewde Product Development Lead van een Consumer Credit bedrijf aan, toen hij sprak over regelnaleving en uitdagingen op het gebied van klantidentiteitsverificatie.

Kwalitatieve voordelen

De studie onthult ook verschillende kwalitatieve voordelen van het implementeren van Signicat oplossingen:

  • Verbeterde antiwitwasnaleving (AML) in verschillende landen.
  • Verbeterde klantervaring, in lijn met de groeiende trend van klantgerichtheid.
  • Snellere onboarding van klanten zorgt voor een verbeterde time-to-value.
  • Toegang tot nieuwe markten via een one-stop-shop verificatieplatform.
  • Minder impact op het milieu door digitalisering.

De Total Economic Impact™ van Signicat is nu beschikbaar om te downloaden.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: