Al ruim 30 jaar is DeltaSafe expert op het gebied van beveiliging. Het bedrijf dat gevestigd is in Amsterdam-Noord, heeft de afgelopen jaren zijn klantenkring enorm uitgebreid. Dat is niet zo gek, want DeltaSafe biedt een totaalpakket van beveiligingsdiensten en veiligheidsproducten aan. In gesprek met Peter Wolfs, algemeen directeur van DeltaSafe Groep.
Uit welke onderdelen bestaat DeltaSafe groep?
“DeltaSafe Groep bestaat uit drie onderdelen: DeltaSafe Beveiliging, DeltaSafe Systemen en DeltaSafe Service. Binnen DeltaSafe Beveiliging leveren wij de beveiligers, hospitality-medewerkers en mobiele surveillance voor de beveiliging van bedrijfspanden. DeltaSafe Systemen is het technische gedeelte, dus het leveren, installeren en onderhouden van onder andere camera- en inbraakalarmsystemen en het leveren van meldkamerdiensten. En onder Service vallen onze opleidingen, zoals BHV en EHBO. Tijdens deze trainingen maken wij er altijd een mooie dag van, met hele enthousiaste docenten op onze prachtige leslocatie in Amsterdam-Noord en een uitgebreide heerlijke lunch. Maar ook het leveren, controleren en onderhouden van beveiligingsartikelen hoort bij onze service, zoals brandblussers, AED’s en EHBO-kisten. Bedrijven kunnen al deze diensten apart, maar ook tegelijk bij ons afnemen. Dit totaalpakket heet bij ons 3-in-1 SmartSafe.”
Kun je meer vertellen over het totaalpakket van DeltaSafe?
“Ieder bedrijf heeft te maken met beveiliging. Daarbij horen altijd standaard drie onderdelen. Ten eerste een goed werkend beveiligingssysteem. Ten tweede een meldkamer die de alarmmeldingen ontvangt en verwerkt. En ten derde heb je een uiteraard beveiligers nodig die komen kijken als het alarm afgaat. DeltaSafe heeft dit allemaal onder één dak. Doordat we al die onderdelen zelf uitvoeren, zijn de lijntjes super kort. Zo wordt het efficiënt en daardoor ook aantrekkelijk geprijsd voor de klant. Vaak zie je dat bedrijven deze veiligheidsonderdelen bij verschillende partijen hebben ondergebracht: dat is gewoon zonde! Bij ons is alles onder een abonnement voor een vast maandbedrag aan te schaffen. Zo hebben onze klanten een duidelijk overzicht over de gehele beveiliging en de bijbehorende kosten.”
Wat voor soort klanten bedient DeltaSafe eigenlijk?
“Wij werken voor verschillende soorten bedrijven, van een eenmanszaak tot grote bedrijven. Voor iedere type klant kunnen wij dan ook de juiste beveiliging en beveiligers leveren. Een goed voorbeeld hiervan zijn onze safe hosts. Dit zijn gastheren en gastdames, met beveiligingsdiploma’s, die wij overdag kunnen inzetten op locaties waar deze goed passen. Zij zijn dus opgeleid in de beveiliging, maar ook op het gebied van gastvrijheid. Ze zijn een visitekaartje van het bedrijf en in het geval van calamiteiten zijn zij voor ieders veiligheid getraind om te de-escaleren. Voor bijvoorbeeld nachtwerk op een industrieterrein worden er ander soort beveiligers gevraagd. Ook deze kunnen wij leveren. We bieden daarnaast onze mobiele surveillance aan: bij een alarmmelding controleren de surveillantes de locatie en nemen de benodigde vervolgstappen. Voor elke bedrijfslocatie en/of moment hebben wij dus de juiste type beveiliger en beveiligingsdienst!”
Iedere klant vraagt ook om andere veiligheidsmaatregelen. Hoe komen jullie hierachter?
“Wij gaan altijd eerst met de opdrachtgever om de tafel zitten om zijn wensen en bedrijfsrisico’s in kaart te brengen. Hier passen wij ons advies op aan. Sowieso bieden wij altijd een gratis beveiligingscheck aan. Bedrijven kunnen vrijblijvend ons inschakelen om erachter te komen wat nodig is.”
Zie je bepaalde veiligheidsvraagstukken vaak terugkomen bij klanten?
“Ieder bedrijf is anders, maar waarbij bedrijven vaak ons advies inschakelen is wanneer de verzekeraar vragen heeft over de beveiligingsklasse van het bedrijf. Onze klanten weten vaak niet goed wat deze beveiligingsklasse precies inhoudt en waaraan zij dan moeten voldoen. Wij komen dan langs om een beveiligingscheck te doen en vragen wat de eisen van de verzekering zijn. Als we dit weten en de klant gaat met ons in zee, mogen wij ook een officieel certificaat uitschrijven voor de desbetreffende risicoklasse. Dat certificaat kunnen onze klanten dan weer netjes en compleet indienen bij de verzekering. Als de klant het wil, doen wij ook rechtstreeks alle beveiligingszaken met de verzekeraar. Op deze manier wordt de klant compleet ontzorgd. Of het nu gaat om beveiligingsdiensten, beveiligingssystemen of veiligheidsopleidingen: onze adviseurs komen altijd met de juiste oplossing. Elke onderneming is verschillend; maatwerk is onze oplossing en onze mensen maken het verschil!”
Dat klinkt heel klantvriendelijk!
“We zijn inderdaad sterk in ons klantencontact. Het is persoonlijk: we weten wie onze klanten zijn en iedere klant krijgt zijn eigen accountmanager. Deze kunnen ze altijd bellen bij vragen en problemen. Daarnaast hebben wij een CRM-systeem met een klantenportal. Via deze portal kunnen onze klanten alles terugvinden, van meldingen tot aan facturen. En we houden iedereen goed op de hoogte met een digitale nieuwsbrief.”
Met hoeveel mensen doen jullie al het werk?
“Op dit moment werken er zo’n 100 medewerkers bij ons en zij hebben allemaal een vast contract. Stuk voor stuk enthousiaste en professionele mensen! We zorgen dan ook goed voor ons personeel met leuke extraatjes en acties. En we rijden trouwens in 100 procent elektrische bedrijfsauto’s; al onze oude auto’s hebben we ingeruild. Voor zover ik weet zijn wij het eerste en het enige beveiligingsbedrijf dat 100 procent elektrisch rijdt. Best een investering en ondanks dat de stroom de laatste tijd duurder is geworden, gaan we met onze tijd mee en staan wij voor een groenere wereld!”