Curiosity, een Nederlands investeringsfonds gericht op AI gedreven software bedrijven, kondigde onlangs een investering aan in B2B-platform Dreamdata, een snelgroeiend Deens technologiebedrijf dat een marketing & sales analytics en attribution modelling oplossing biedt voor de zakelijke markt. De investering van Curiosity komt boven op de eind vorig jaar aangekondigde investering door Duitse investeerder Signals VC en bestaande aandeelhouders InReach Ventures, Crowberry, Seedcamp, Futuristic.vc en Preseed Ventures, waarmee de totale financiering in deze ronde op €7 miljoen komt.
Dreamdata, opgericht door Lars Grønnegaard, Ole Dallerup (beide ex-Trustpilot) en Steffen Hedebrandt (ex Upwork & Airtame), heeft als missie om het toonaangevende B2B-platform te worden voor marketing & sales analyse en attribution modelling voor de zakelijke markt. Het bedrijf ondersteunt B2B-marketeers en sales teams in het optimaliseren van al haar marketing- en sales inspanningen met een unieke account-based analyse en omzet-attributie oplossing.
Samenwerking met Dreamdata
Met Dreamdata kan een bedrijf data uit alle relevante B2B advertentiekanalen bij elkaar brengen en koppelen met gegevens uit haar eigen Sales & CRM systemen om te analyseren wat de impact is van de verschillende marketing- en sales activiteiten op de verkoopresultaten, omzet en winstmarge. Bedrijven kunnen hiermee data-gedreven beslissingen nemen over de opschaling, optimalisering of het stoppen van de marketing- en sales-inspanningen. Dit leidt tot een verbetering van de B2B-bestedingen van tot wel 70%, resulterend in lagere klantacquisitie kosten en hogere inkomsten.
Recent lanceerde Dreamdata ook haar ‘Digital Analytics’ product, een alternatief voor Google Analytics dat voldoet aan de EU data privacy regelgeving. Dit product, dat specifiek is ontwikkeld voor B2B marketeers, volgt en meet website-engagement op accountniveau, gekoppeld aan de data van advertentienetwerken, inclusief Linkedin.
De afgelopen jaren wist Dreamdata indrukwekkende groei te realiseren en een internationale klantengroep op te bouwen waaronder Dixa, Byrd, Trengo, Personio, Sendcloud en Lengow. Dreamdata heeft een five-star rating en is verkozen tot ‘Category Leader’ in customer journey analytics en attribution software op review platform G2.
Herman Kienhuis, managing partner Curiosity: “Ook in de zakelijke markt wordt steeds meer gebruik gemaakt van een digitale, data-gedreven marketing en sales aanpak. Dreamdata biedt hiervoor een unieke account-based analytics oplossing waar klanten mee weglopen. We zijn erg enthousiast om de oprichters te ondersteunen in hun ambitie om Dreamdata uit te laten groeien tot hét wereldwijde B2B marketing & sales analytics platform”