De Nederlands Belgische media-auditspecialist fma richt een aparte Belgische vestiging op waarin het zijn digitale audits en consultancy onderbrengt. Die werden tot nu toe vanuit Nederland verzorgd. fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas, een ervaren rot in de Belgische media-bureauwereld.
Met de oprichting van het belgische platform zet fma een volgende stap in zijn ontwikkeling. Tot voor kort werden de digitale media audits vanuit Nederland gestuurd onder leiding van Paul Lempers. fma Digital audit is sinds de start van de digitale performance audit van mediacampagnes de afgelopen jaren zeer succesvol. Meteen de reden waarom een Belgische tak wordt opgericht.
fma Digital Belgium staat onder leiding van Damien Nicolas (43), hij heeft zijn sporen ruimschoots in de Belgische media-bureauwereld verdiend. Hij werkte onder andere bij GroupM en Publicis alvorens hij CEO werd bij de mediatak van Serviceplan.
Paul Lempers, Managing partner fma Digital: “Met Damien halen we een absolute topper binnen om de volgende fase in de ontwikkeling van het bedrijf door te maken. Damien neemt de Belgische taken en klanten over en kan aan de verdere uitbouw van de Belgische markt werken.”
In de filosofie van fma zal fma Digital Belgium uitsluitend voor adverteerders werken en totaal onafhankelijk hun digitale media auditen en beoordelen. Damien Nicolas zal adverteerders ook bijstaan bij hun pitches, gericht op digitale bureaus.
Damien Nicolas, CEO fma Digital Belgium: “Ik ben heel erg vereerd dat ik me bij een bedrijf als fma met een dergelijke sterke reputatie op de markt en een unieke propositie, mag vervoegen. Ik kan me volledig op het digitale focussen, inclusief digitale pitches. Daar zit voor adverteerders nog heel veel optimalisatie in en het is fantastisch dat ik daaraan met mijn meer dan 20 jaar media-ervaring kan bijdragen.”
fma werkt in België en Nederland voor 40 van de Top-100 adverteerders.