Kennisplatform voor noord holland

Pokket breidt i.s.m. Positief Wonen de klantreis uit met overzichtelijke duurzaamheidsmodule

Geplaatst op 15 februari 2023
Pokket breidt i.s.m. Positief Wonen de klantreis uit met overzichtelijke duurzaamheidsmodule

Verduurzaming is een hot topic. Een duurzaam huis is niet alleen goed voor het milieu, maar bespaart mogelijk fors op de energiekosten. In de ‘Klantreis’ heeft Pokket in samenwerking met Positief Wonen daarom nu het onderwerp ‘Verduurzamen’ opgenomen.

Doelstelling is om het onderwerp ‘Verduurzamen’ vast onderdeel te laten zijn van de klantreis en het adviesgesprek. Vanwege de sterk gestegen energiekosten en inflatie is dit onderwerp hot topic. Klanten willen graag dat aan dit onderwerp aandacht wordt besteed in het adviesgesprek. In Pokket wordt die kapstok nu geboden omhet onderwerp eenvoudig bespreekbaar te maken.

Duurzaamheidsadvies wordt uitgevoerd door Positief Wonen

In de inzichtsfase komt er vaak veel op een klant af. Er moeten veel beslissingen genomen worden, ook over de mogelijkheden rondom verduurzaming. Omdat verduurzaming een vak is, kan het verstandig zijn de klant te koppelen aan een duurzaamheidsadviseur.

Pokket werkt binnen deze nieuwe module samen met Positief Wonen, gespecialiseerd in het van A tot Z ontzorgen tijdens het verduurzaamproces. Na een uitgebreide inventarisatie op locatie bij de klant wordeen duurzaamheidsrapport gemaakt, voorzien van oplossingen en richtprijzen. Na persoonlijke toelichting op dit rapport kan de klant kiezen de uitvoering van de gewenste oplossingen door Positief Wonen te laten begeleiden. De Klant wordt dan gekoppeld aan een persoonlijke projectbegeleider die het hele proces coördineert, inclusief de subsidieaanvragen. Ook een nieuw energielabel kan door Positief Wonen verzorgd worden, waarbij vaak rentekorting op de hypotheek verkrijgbaar is. In Pokket kun je de lead direct doorgeven aan Positief Wonen en heb je ook meteen de klantprofielvragen rondom verduurzamen geborgd. Erg praktisch en precies op het juiste moment in de klantreis.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopnoord-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: