Wallbox N.V., één van de internationale marktleiders in laders voor elektrische voertuigen (EV’s) en energiemanagementsystemen, maakt vandaag twee strategische toevoegingen aan haar managementteam bekend: Myriam Lhermurier Boublil als Chief Communications & Public Affairs Office en Javier Riaño als Chief Marketing Officer.
Wallbox versterkt haar bedrijfsstructuur met de toevoeging van een communicatie en public affairs afdeling, die geleid zal worden door Myriam Lhermurier Boublil. Als Chief Communications & Public Affairs Officer zal Myriam een groeiend team in Spanje en de Verenigde Staten aansturen en de internationale communicatie van het bedrijf verbeteren. Het doel is om hierdoor de adoptie van elektrische voertuigen verder te stimuleren, de huidige benadering van energiebeheer te veranderen en Wallbox’ rol als leider in de transitie te promoten.
Daarnaast is Javier Riaño aangesteld als nieuwe Chief Marketing Officer, om de commerciële groeipotentie van Wallbox optimaal te benutten. Javier zal rapporteren aan Masud Rabbani, Chief Business Officer van Wallbox, en krijgt op internationale schaal de leiding over de corporate marketing-, branding- en e-commerce strategie van het bedrijf. Zijn activiteiten zullen gericht zijn op het realiseren van een nog sterker merk. Wallbox is inmiddels actief in 113 landen en behoort tot een van de marktleiders in de belangrijkste markten, waaronder Europa en Verenigde Staten.
Enric Asunción, CEO en medeoprichter van Wallbox vertelt: “We zijn erg blij dat Myriam en Javier zich bij het Wallbox-team hebben gevoegd. Met de oprichting van de nieuwe afdeling Communicatie en Public Affairs onder leiding van Myriam, zetten we onze strategie voort om Wallbox te positioneren als internationale leider in de ontwikkeling van technologieën voor het opladen van elektrische voertuigen. Myriam heeft uitgebreide ervaring in de innovatie- en technologiesector, wat voor ons een grote troef is om onze missie om het wereldwijde energieverbruik te verduurzamen, kracht bij te zetten.”
Masud Rabbani, Chief Business Officer van Wallbox, geeft aan: “Ik ben verheugd Javier te verwelkomen. Zijn uitgebreide ervaring in onder meer corporate marketing, e-commerce, brand management en CRM-managementfuncties, zal ons helpen om Wallbox te blijven positioneren als een referentiemerk in onze belangrijkste markten. Dit zal onze wereldwijde groei en expansie accelereren. Door zijn leiderschap hopen we onze waardepropositie en ons doel om een sleutelrol te spelen in de transitie naar duurzame mobiliteit op creatieve en strategische wijze over te brengen.”
Myriam Lhermurier Boublil heeft meer dan 25 jaar ervaring in communicatie en public affairs. Myriam was voorheen werkzaam bij Google, waar zij in verschillende leidinggevende functies verantwoordelijk was voor teams in Europa, het Midden-Oosten en Azië. Daarnaast leidde zij drie jaar lang de communicatieafdeling van PayPal en verhuisde zij in 2021 naar Barcelona om zich bij Domestika aan te sluiten als Senior Vice President Global Communications. Myriam is afgestudeerd in International Business en behaalde een Master in Communicatie aan de Sorbonne Universiteit in Parijs. Ze spreekt Frans, Engels, Spaans en Hebreeuws.
Javier Riaño heeft meer dan 24 jaar ervaring in marketing management functies, voornamelijk in de sector consumptiegoederen. In zijn vorige functie was Riaño Vice-President Corporate Marketing voor Spanje, en Directeur van de schoonheids- en verzorgingsproducten van Procter & Gamble in Zuid-Europa. Eerder was Javier Riaño werkzaam in verschillende functies op het gebied van marketing, merkcommunicatie en e-commerce bij Procter & Gamble op internationaal niveau, in steden zoals Barcelona, Madrid, Rome en Genève. Riaño is afgestudeerd in Bedrijfskunde en Economie aan de Universidad Pontificia Comillas en in Rechten aan de Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Javier spreekt Spaans, Frans, Engels en Italiaans.