De eerste investeringsronde van schoenenmerk FERAGGIO op het sharefundingplatform Eyevestor is vol. De ingelegde € 150.000 zal FERAGGIO gebruiken om de merkpropositie verder te versterken. De oprichtster en CEO van het schoenenmerk, Juliette de Vries, kondigt meteen een tweede ronde aan.
De interesse voor de eerste ronde was groot en trok een brede groep investeerders aan. De gemiddelde inleg was enkele honderden euro’s, maar er zijn ook investeerders die in één keer met meer dan tienduizend euro participeren.
Het idee achter FERAGGIO is een tijdloze, elegante schoen te ontwerpen met een hoog draagcomfort. Juliette de Vries: “Zo’n schoen was er nog niet. Dus toen dacht ik: dan maak ik ‘m gewoon zelf.” De FERAGGIO-schoen onderscheidt zich met het voetbed, gemaakt van medisch memory foam. Daardoor kan de draagster de hele dag op hakken te lopen en ’s avonds uit te gaan zonder pijnlijke voeten.
FERAGGIO staat nu aan de vooravond van de volgende stap in de groei. “Ondanks moeilijke marktomstandigheden zoals corona, waardoor iedereen thuis achter de computer zat en vrijwel niemand hakken droeg, hebben we onze marktpositie kunnen versterken,” vertelt De Vries. “Om de volgende stap te maken moeten we een hogere voorraad kunnen aanhouden en investeren in onze internationale distributie, zowel via partners in diverse landen als via e-commerce.”
Klanten als ambassadeur en mede-eigenaar
Juliette de Vries koos voor sharefunding om haar klanten actief bij de expansie van FERAGGIO te betrekken. “Ik kies er bewust voor om niet met een investeerder of investeringsmaatschappij in zee te gaan. Mijn klanten zijn mijn beste ambassadeurs. Die wil ik een kans geven om mee te groeien met het merk.” FERAGGIO-schoenen is inmiddels ook populair bij bekend Nederland; van nieuwslezeres Annechien Steenhuizen tot zangeres Emma Heesters en van food expert Miljuschka Witzenhausen tot strafpleiter Natacha Harlequin. FERAGGIO werd tijdens het financieringstraject bijgestaan door de adviseurs van Funding Masters