Oumph! start met de uitfasering van de plastic verpakkingen voor recyclebaar karton. Het award winnende plantaardige voedingsmerk zet hiermee de volgende stap in het behalen van hun missie: het creëren van een duurzame toekomst. Vanaf nu komen de Oumph! producten in de nieuwe verpakkingen in het diepvriesvak van Albert Heijn, Jumbo en Vomar te liggen.
“Onze voeding is vooruitstrevend en onze verpakkingen moeten hier logischerwijs bij aansluiten. Met onze nieuwe recyclebare verpakking is het ons doel om onze impact op het milieu nog verder te beperken”, vertelt Linda Arnason, Global Brand Manager bij Oumph!, een van de merken van LIVEKINDLY Collective. Arnason, die het project van de nieuwe verpakkingen leidt, gaat verder: “Diepvriesproducten verpakken in duurzaam materiaal heeft zo zijn uitdagingen en we zijn trots dat we een oplossing hebben gevonden in recyclebaar karton. Niet alleen is dit beter voor het milieu, ook voor de retailers heeft het zijn voordelen. Zo zijn de producten gemakkelijk te stapelen en is er minder ruimte nodig in de vriezer.”
De nieuwe Oumph! verpakkingen matchen met het gedurfde merkimago en wordt goed ontvangen door consumenten en retailers. Waar de producten in het nieuwe jasje nu al verkrijgbaar zijn in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Nederland volgen in de lente ook Zweden, Scandinavië, Duitsland, Ierland en Zuid-Afrika.
“Oumph! is een ‘edgy’ merk en dat is terug te zien in de verpakking. We geloven erin dat het nieuwe ontwerp op zal vallen in de vriesvakken van de supermarkten en het daarmee makkelijk wordt voor consumenten om hun favoriete Oumph! producten te vinden,” vertelt Anders ‘Ankan’ Lindén, medeoprichter van Oumph!. “Dit jaar staan er verschillende nieuwe productlanceringen op de planning. De nieuwe verpakking zal de switch van de consument van dierlijke producten naar lekkere, aantrekkelijke en innovatieve plantaardige alternatieven alleen nog maar versterken”.